„La baza exercitării funcţiei publice stă actul de numire, care este un act de voinţă, un act administrativ de autoritate, prin intermediul căruia statul conferă persoanei numite o situaţie legală” , iar raportul juridic astfel creat „este un raport de drept obiectiv, legal, şi nu unul contractual” . Reglementarea functiei publice și a funcționarului public include în principal o reglementare administrativ-juridică, adică aplicarea diferitelor norme de drept, în special administrative, în cadrul raporturilor ce apar, se dezvoltă și încetează în cadrul serviciului public. Instituirea funciției publice și apariția raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici este generată de necesitățile sociețății, prin urmare sarcina autorițăților publice este de a satisface aceste necesități. Articolul 6 din Legea cu privire la funcția publica și statutul funcționarului public, prevede că funcțiile publice se instituie în temeiul: ● actelor Parlamentului, ● actelor Preşedintelui Republicii Moldova, ● actelor Guvernului ● şi actelor ale altor autorităţi publice, emise în limitele competenţei lor, stabilite de Constituţie şi de alte legi. Modurile de ocupare a funcției publice și temeiurile de apariție a raporturilor de serviciu sunt reglementate conform legislației, iar ocuparea acestor funcții publice se face prin: a. alegere; b. numire; c. concurs; d. promovare; e. transfer; Prin temeiurile de apariție a raporturilor de serviciu se înțelege stabilirea legală a unuor fapte ce determină existența drepturilor și obligațiilor dintre funcționarul public și autoritatea publică. Ca temeiuri de apariție a raporturilor de serviciu se prezintă următoarele fapte: ...
Comentariul tau va fi primul
Proiect: Raporturile de serviciu ale funcționarilor publici Obiect: Drept Vamal