Caracteristica psihopedagogica - Criminalistica

PROIECTUniversitate Univeristatea libera internationala din modlova Profesor L Oborocean

preview iconExtras din document

Caracteristica psihopedagogică a clasei a IX-a, diriginte Oborocean L. Colectivul clasei a IX-a este alcătuit din 16 elevi: 8 băieți și 8 fete. Elevii provin din medii sociale diferite, situația familială fiind satisfăcătoare, 2 elevi provin din familii excelent asigurate, iar 3 elevi sînt din familii defavorizate. Starea de sănătate a elevilor este bună. Primordiale la momentul actual în activitatea clasei a IX-a sînt problemele la învățătură și de comportament. Fiecare din ei posedă capacități intelectuale diferite, la unele obiecte reușesc, la altele se descurcă cu greu. În cadrul orelor, elevii se manifestă diferit, majoritatea nu se simt incomodați dacă nu realizează temele pentru acasă și iau note rele, iar spiritul de concurență nu este cunoscut elevilor din clasa a IX-a. Deși ar putea obține performanțe, depunînd mai mult efort intelectual, mulți se lasă duși de dezinteres și lene. Reușita academică nu este pe măsura așteptărilor, cu toate că sînt elevi-absolvenți și ar vtrebui să fie cointeresați la maxim de propriul succes. Tebuie să menționez aici și despre atitudinea părinților, carte sînt la fel de indiferenți ca și copii lor. În urma adunărilor cu părinții, în cadrul lor s-a discutat subiectul reușitei școlare, practic nu s-a schimbat nimic. Or, părinții elevilor mei sînt fideli proverbului ,,Cum îți vei așterne, așa vei dormi” sau lasă să se creadă că educația propriilor copii nu este pe primul loc în familiile lor. În ceea ce privește comportamentul elevilor îmi vine greu să afirm că toți elevii ar avea un comportament adecvat atît în interiorul gimnaziului cît și în afara lui. Pavlov Isidor, Botnari Gheorghe, Armaș Alexandru, Ceban Sincritichia, Namolovan Eduard, Preda Vasilina, Vasluian Sofia manifestă atitudine neadecvată pentru ceilalți colegi ai clasei ce se caracterizează prin violență fizică, insulte verbale, intimidare. O problemă este și folosirea telefoanelor mobile atît în timpul orelor cît și la recreații. Se atestă cazuri cînd se filmează alți colegi în ipostaze rușinoase, apoi înregistrările video se demonstrează altor persoane și servesc pretexte de intimidare soldate cu declanșare de conflicte grave, la rezolvarea cărora a fost necesară intervenția cadrelor didactice, a direcției gimnaziului și chiar a polițistului de sector. În vizorul polițistului de sector și a asistentului social se află elevii Andreev Ion, care deține ,,întîietatea” la absențele de la ore și Borzin Dumitru,care face parte dintr-o familie defavorizată cu o situația materială și financiară precară. Deși colectivul de elevi este fortmat din clasa I, cu unele schimbări, coeziunea colectivului este foarte mică. Între elevi nu sînt evidente relațiile de cooperare și acceptare, ceea ce se observă și la ore. Pe parcursul anilor de studii, începînd cu clșasa a V-a (de cînd le sînt diriginte) și pînă în prezent climatul socioafectiv rămîne a f

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Caracteristica psihopedagogica Obiect: Criminalistica