3.1. Noţiune şi esenţa comerţului electronic 3.2. Apariţia şi evoluţia comerţului electronic 3.3. Modelul tradiţional şi modelul electronic de afaceri 3.4. Subiecţii, obiectul şi utilizatorii în comerţul electronic 3.5. Riscuri în tranziţia la comerţul electronic şi posibilităţi de minimizare 3.1. Noţiune şi esenţa comerţului electronic Termenul de comerţ electronic este o noţiune relativ nouă, apărută recent în literatura de specialitate. Într-o abordare generală comerţul electronic (e-commerce sau electronic-commerce sau e-comerţ) reprezintă orice formă de tranzacţie de afaceri în care părţile interacţionează în mod electronic. Având în vedere complexitatea şi viteza mare de extindere a comerţului electronic în prezent nu există o definiţie unică a acestuia. Definiţiile conţinute în diverse surse bibliografice sunt extrem de variate. În cele mai frecvente cazuri comerţul electronic se echivalează cu activităţi on-line, tranzacţii comerciale ce se desfăşoară în cadrul reţelelor deschise, cu activităţi comerciale realizate cu scopul schimbului de valori pe cale electronică, cu orice formă de utilizare a tehnologiilor electronice în orice aspect al activităţii comerciale. Potrivit tratărilor din literatura specializată în domeniu, tehnologiile e-comerţului includ toate formele de tranzacţionare electronică, schimbul de date electronice, baze de date electronice, diverse forme de comunicare electronică, cataloage electronice, accesul on-line la servicii pe cale electronică, precum şi alte forme de transmitere a datelor electronice în scopuri comerciale.
Comentariul tau va fi primul
Proiect: Tema III. Esenţa şi evoluţia comerţului electronic Obiect: Comert Electronic