Proect la marketing - Antoci Natalia

PROIECTUniversitate IRIM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

Istoria si evolutia La sfârşitul anilor `40, frații Dick și Mac McDonald erau în căutarea posibilităților de îmbunătățire a Drive In - ului micuţ pe care îl deţineau în San Bernardino, California. În loc să-şi continue existenta afacere, care deja aducea un câștig decent - 200 000 de dolari pe an, ei au inventat un concept complet nou, bazat pe un serviciu rapid, la preturi mici şi cifra de afaceri mai mare. În 1954, frații McDonald s au întâlnit pentru prima dată cu Ray Kroc - comerciant care avea o afacere cu mașini pentru fabricarea milkshake-uri. Ray avea pe atunci 52 de ani. Acesta a fost primul pas în constituirea a ceea ce a devenit brand-ul McDonald’s, pe care îl cunoaștem astăzi. Ray Kroc a început să munceasca încă din timpul liceului – la început într-un magazin de legume, apoi în postură de vânzător de limonadă iar în timpul primului război mondial, la doar 15 de ani, Ray a fost șofer de ambulanța. Ulterior, a început a comercializa pahare de hârtie, a fost şi agent imobiliar, ca în cele din urmă să dezvolte afacerea cu masinile pentru fabricarea cocktail-uri. Timp de 25 de ani Ray a promovat un nou concept în industria alimentară – mixerul multifuncţional. El doar conducea o afacere, nu a vândut hamburgeri sau milkshake-uri. Astfel, 25 ani mai târziu, el știa despre industria fast-food mai mult decât orice profesionist. La un moment dat, Ray a primit o comandă pentru opt mixere multifuncţionale de la frații McDonald. Fiecare mixer ar putea produce 5 cocktail-uri la fiecare minut, opt mixere - 40 cocktail-uri pe minut. "Vreau să văd acest restaurant" - a declarat Ray și a plecat într-o călătorie lungă spre vest. Văzând restaurantul fraților McDonald în San Bernardino, în 1954, Ray Kroc a rămas impresionat. Spre deosebire de alţi afacerişti ai anilor ‚50, el a fost singurul în măsură să evalueze realizarea frați. Ray nu mai văzuse niciodată un restaurant, care ar putea servi atât de mulți oameni într-o perioadă atât de scurtă de timp. El s-a întâlnit cu fratii McDonald pentru a discuta ideea de a deschide mai multe astfel de locaţii. Inițial Ray era doar în pozitia de partener în aprovizionarea cu mixere. Ideea a placut fraţilor McDonald insă aceştia au văzut şi un obstacol : "Unde putem găsi pe cineva care poate implimenta această idee în practică?" "Ei bine ... ce părere aveţi de candidatura mea ? ”, a raspuns Ray.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Proect la marketing Profesor: Antoci Natalia