Cunoaşterea consumatorilor este o condiţie extrem de necesară pentru succesul pe piaţă, dar, în condiţiile actuale, nici pe departe nu mai este suficientă. Concurenţa este cel mai riscant element al mediului pentru că, în primul rând reprezintă un studiu de conjunctură spre deosebire de ciclul de producţie de exemplu, care este influenţat mai puţin de conjunctură. Concurenţa reprezintă risc şi pentru că este foarte receptivă la strategiile şi tacticele lansate pe piaţă. În al treilea rând s-a demonstrat că o acţiune de concurenţă duce în mod inevitabil la o reacţie de concurenţă. În final, o piaţă, potenţialul de creştere a căreia este redus la zero, poate reînvia şi se poate dezvolta dacă încep să se dezvolte relaţii de concurenţă (şi invers). Primul pas în analiza cocurenţei îl reprezintă identificarea concurenţilor. Acest proces presupune o analiză pieţei producătorilor de produse de panificație şi apartenenţa celor care sunt pe respectiva piaţă a unui anumit segment de piaţă, din cauza că nu toţi concurenţii sunt la fel, fiecare din ei afectînd mai mult sau mai putin afacerea. ...
Comentariul tau va fi primul
Portofoliu: Analiza concurentilor si sistemului de management al "Bucuria" SA Obiect: Managementul Riscurilor in Afaceri