Mediul de marketing- al unei organizaţii este reprezentat de totalitatea factorilor din interiorul sau exteriorul organizaţiei, care influenţează activitatea acesteia direct sau indirect, pe termen lung sau scurt. Departamentul de marketing al unei companii îşi asumă responsabilitatea majoră de a identifica şi prezice schimbările importante de mediu. Departamentele de marketing au metode bine organizate pentru a strânge informaţii despre mediul înconjurător. De asemenea, cei din departamentul de marketing petrec mai mult timp în mediul real alături de clienţi şi competiţie. Prin efectuarea unor analize sistematice agenţii de marketing pot revizui şi adapta strategiile de marketing pentru a face faţă noilor provocări şi oportunităţi de pe piaţă. Mediul de marketing are două componente principale: micromediul şi macromediul. Micromediul este format din acei factori care influenţează direct capacitatea firmei de servire a clientelei. Aceşti factori sunt: firma însăşi, furnizorii, distribuitorii, clienţii, concurenţii şi publicul. Macromediul este format din ansamblul factorilor sociali care acţionează asupra micromediul firmei. Aceştia sunt factorii demografici, economici, naturali, tehnologici, politici şi culturali. Micromediul reprezintă totalitatea factorilor care afectează activitatea firmei direct, permanent şi puternic. Deci, micromediul este alcătuit din factorii care afectează capacitatea companiei de a-şi satisface clienţii şi anume furnizorii, intermediari comerciali, clienţii de pe piaţă, concurenţii şi publicul. Furnizori pot fi întreprinderi sau persoane particulare, reprezentând o categorie importantă pentru că ei asigură, pe baza unor relaţii de vânzare-cumpărare, resursele necesare pentru realizarea obiectului de activitate al organizaţiei. Ei se împart în trei mari categorii:
Comentariul tau va fi primul
22:36Portofoliu: Lucru individual marketing Profesor: Lungu Alexandru