Legea Nr. 257 din 27.07.2006 privind organizarea şi funcţionarea pieţelor produselor agricole şi agroalimentare - Agromarketing

PORTOFOLIUUniversitate ASEM Profesor Paic Mihail

preview iconExtras din document

Articolul 1. Domeniul reglementării Prezenta lege stabileşte cadrul juridic privind organizarea pieţelor produselor agricole şi agroalimentare de către persoanele fizice şi persoanele juridice care produc, depozitează, prelucrează şi/sau comercializează aceste produse, la nivel naţional sau pe zonă de producţie, pe pieţele interne şi/sau externe, precum şi funcţionarea acestor pieţe. Articolul 2. Noţiuni şi definiţii În sensul prezentei legi, următoarele noţiuni semnifică: produse agroalimentare - produse naturale, de origine vegetală sau animală, inclusiv bioproduse şi produse semiprelucrate, prelucrate şi/sau conservate, derivate din cele naturale; piaţa produsului agroalimentar - totalitatea relaţiilor legate de actele de vînzare-cumpărare, inclusiv cererea şi oferta unui produs agroalimentar, precum şi locul de întîlnire între vînzătorii şi cumpărătorii produsului; filiera produsului - sistem de relaţii funcţionale care leagă producătorii agricoli, depozitarii, distribuitorii, comercianţii, alţi prestatori de servicii şi/sau bursele de mărfuri care tranzacţionează acelaşi produs sau un grup de produse în vederea utilizării şi/sau consumului acestora; reglementarea filierei produsului - totalitatea măsurilor legislative şi instituţionale, stabilite pentru filiera unui produs sau unui grup de produse, privind ansamblul mecanismelor şi instrumentelor de construcţie comună de piaţă; Consiliu pe filiera produsului - organism constituit prin participarea partenerilor de pe filiera produsului şi a reprezentanţilor autorităţii publice; organizaţie profesională - organizaţie de interes public, cu statut de asociaţie necomercială, al cărei obiect de activitate îl constituie un anumit produs; organizaţie interprofesională pe produs - persoană juridică de drept privat, de interes public, cu caracter profesional, cu statut juridic de asociaţie necomercială, constituită potrivit procedurii şi în condiţiile legii în vigoare la data constituirii; an de piaţă - perioadă de timp corespunzătoare comercializării produselor, diferită de anul calendaristic sau anul agricol, stabilită la propunerea Consiliului pe filiera produsului prin ordinul ministrului agriculturii şi industriei alimentare; preţul pieţei interne - preţ care se formează în mod liber pe piaţă, pe baza raportului concurenţei dintre cererea şi oferta la fiecare produs; ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Portofoliu: Legea Nr. 257 din 27.07.2006 privind organizarea şi funcţionarea pieţelor produselor agricole şi agroalimentare Obiect: Agromarketing