Programarea Orientată pe Obiecte Laborator 2 Clase, Constructori, Destructori. - POO

LABORATORUniversitate UTM Profesor C.Plotnic

preview iconExtras din document

Lucrarea de laborator nr. 1 Tema: Clase (constructori, destructori).Funcţii şi clase prietene. Scopul lucrării: familiarizarea studenţilor cu noţiunea de clase, utilizarea constructorilor, destructorilor, cu noțiunile de funcţii şi clase prietene. Sarcina: Să se scrie un program pentru implimentarea unei clase care include un set de date specifice cît și următoarele metode: • Constructor prestabilit, • Constructor de copiere, • Constructor cu parametri, • Metodă de inițializare a datelor, • Metodă de afișare a datelor, • Metode de returnare și afișare separată a datelor(opțional). Clasa va conține metode descrise atît în interior cît și în exteriorul ei. Cel puțin o metod va fi declarată ca funcție prietenă. După posibilități să se utilizeze pointerul this și operatorul rezoluție( ::). Varianta 11: Piramidă – forma bazei, inalțimea, suprafața totală. Listing-ul programului: #include #include using namespace std; class Piramida{ private: char formabazei[20]; float inaltime; int suprafata; public: Piramida(){}; Piramida(char *formabazei,float inaltime,int suprafata){ strcpy(this->formabazei,formabazei); this->inaltime=inaltime; this->suprafata=suprafata; } Piramida(Piramida &o){ strcpy(formabazei,o.formabazei); inaltime=o.inaltime; suprafata=o.suprafata; } friend void Arata(Piramida &o); void Init(); float ReturnInaltime() {return inaltime;} }; void Piramida::Init(){ cout >formabazei; cout >inaltime; cout >suprafata; } void Arata(Piramida &o){ cout<<"\n\n Formabazei:"<

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Laborator: Programarea Orientată pe Obiecte Laborator 2 Clase, Constructori, Destructori. Obiect: POO