Lucrarea de laborator nr. 1
Tema: Clase (constructori, destructori).Funcţii şi clase prietene.
Scopul lucrării: familiarizarea studenţilor cu noţiunea de clase, utilizarea constructorilor, destructorilor, cu noțiunile de funcţii şi clase prietene.
Sarcina:
Să se scrie un program pentru implimentarea unei clase care include un set de date specifice cît și următoarele metode:
• Constructor prestabilit,
• Constructor de copiere,
• Constructor cu parametri,
• Metodă de inițializare a datelor,
• Metodă de afișare a datelor,
• Metode de returnare și afișare separată a datelor(opțional).
Clasa va conține metode descrise atît în interior cît și în exteriorul ei. Cel puțin o metod va fi declarată ca funcție prietenă. După posibilități să se utilizeze pointerul this și operatorul rezoluție( ::).
Varianta 11:
Piramidă – forma bazei, inalțimea, suprafața totală.
Listing-ul programului:
#include
#include
using namespace std;
class Piramida{
private:
char formabazei[20];
float inaltime;
int suprafata;
public:
Piramida(){};
Piramida(char *formabazei,float inaltime,int suprafata){
strcpy(this->formabazei,formabazei);
this->inaltime=inaltime;
this->suprafata=suprafata;
}
Piramida(Piramida &o){
strcpy(formabazei,o.formabazei);
inaltime=o.inaltime;
suprafata=o.suprafata;
}
friend void Arata(Piramida &o);
void Init();
float ReturnInaltime() {return inaltime;}
};
void Piramida::Init(){
cout >formabazei;
cout >inaltime;
cout >suprafata;
}
void Arata(Piramida &o){
cout<<"\n\n Formabazei:"<
Comentariul tau va fi primul
21:05Laborator: Programarea Orientată pe Obiecte Laborator 2 Clase, Constructori, Destructori. Obiect: POO