Desenarea in Java - JAVA

LABORATORUniversitate ASEM Profesor Berzan Stefan

preview iconExtras din document

In afara posibilitatii de a utiliza componente grafice standard, Java ofera si posibilitatea de controlului la nivel de punct (pixel) pe dispozitivul grafic, respectiv desenarea a diferite forme grafice direct pe suprafata unei componente. Desi este posibil, în general nu se deseneaza la nivel de pixel direct pe suprafata ferestrelor. In Java a fost definit un tip special de componenta numita Canvas (pânza de pictor), al carui scop este de a fi extins pentru a implementa componente cu o anumita înfatisare. Asadar clasa Canvas este o clasa generica din care se deriveaza subclase pentru crearea suprafetelor de desenare. Constructorul Canvas() creeaza o plansa, adica o componenta pe care se poate desena. Plansele nu pot contine alte componente grafice, ele fiind utilizate doar ca suprafete de desenat sau ca fundal pentru animatie. Constructor Canvas () Metode addNotify () Creates the peer of the canvas. paint(Graphics) Paints the canvas in the default background color. Metoda paint() a clasei Canvas() picteaza plansa în culoarea implicita a fundalului. Pentru a redesena plansa cu un alt continut, se recomanda supradefinirea acestei metode implicite. class Tablou extends Canvas { public void paint(Graphics g) { //...desenare continut } } ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Laborator: Desenarea in Java Obiect: JAVA