Demersuri curriculare aplicative la disciplina Matematica - Blandiana Ana

LABORATORUniversitate UST Caiet Matematica

preview iconExtras din document

Demersuri curriculare aplicative la disciplina Matematica - Jocul în activitatea matematica Jocul, prieten nelipsit al copilului, reprezinta pentru perioada prescolara principala activitate, o formaa de manifestare fara bariere geografice ori religioase, o activitate care îi reuneste pe copii si, în acelasi timp, îi reprezinta. În decursul jocului, copilul actioneaza asupra obiectelor din jur, cunoaste realitatea, isi satisface nevoia de miscare, dobandeste incredere in fortele proprii, isi imbogateste cunostintele. Manifestandu-si dorinta de a participa la viata si activitatea celor din jur, copilul isi asuma rolul de adult, reproducand activitatea si raporturile lui cu ceilalti oameni. In acest fel, jocul este social prin natura lui. Insasi posibilitatea de a-si asuma realitatea, de a o reflecta represinta pentru copil sensul jocului. Prin aceast 333h78d a activitate, copilul isi satisface nevoile prezente si se pregateste de viitor. Jocul didactic reprezinta una dintre activitatile didactice frcvent utilizate în gradinita si îndragite de copii. Termenul "didactic" asociat celui de joc accentueaza partea instructiva a activitatii, deoarece, indiferent de etapa de vârsta la care este utilizat, jocul didactic favorizeaza atât aspectul informativ, cât si formativ al procesului de învatamânt. Spre deosebire de celelalte activitati, jocul didactic are acea particularitate esentiala de a îmbina armonios partea instructiva si exercitiul cu partea distractiva. Copilul, prin joc, într-un mod placut si distractiv, învata. Jocul didactic are o serie de caracteristici care-l diferentiaza de celelalte jocuri si acivitati comune din gradinita: • Scopul didactic - reprezinta o finalitate educativa si se formuleaza prin raportare la obiectivele specifice; formularea scopului jocului trebuie sa fie clara si precisa, asigurând buna organizare si desfaturare a activitatii. • Sarcina didactica - este formulata în functie de continutul jocului si vârsta copiilor si reprezinta elementul de instruire prin care se exerseaza operatiile gândirii(recunoastere, descriere, reconstituire, comparatie etc.). • Continutul jocului - reprezinta ansamblul cunostintelor, deprinderilor, priceperilor care le achizitioneaza sau se consolideaza; continutul trebuie prezentat într-o maniera accesibila si placuta copiilor. • Elementele de joc - reprezinta mijloacele de realizare a sarcinii didactice, constituind elementele de realizare a sarcinii de învatare; elementele de joc sunt variate(aplauze, recompensa, întrecere etc.), alegerea lor facându-se în functie de continutul jocului, de vârsta copiilor etc.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Laborator: Demersuri curriculare aplicative la disciplina Matematica Profesor: Blandiana Ana