1.Introducerea in management Ca activitatate practica managementul poate fi definit ca un tip special de munca intelectuala prin care o persoana (manager) determina alte personae sa desfasoare anumite activitati in vederea realizarii unuia sau mai multor obiective. O alta semnificatie a managementului ca si centru de decizie este reprezentat de persoana sau de grupui de persoane ,investite cu o autoritate formala in virtutea careia iau decizii prin care vor influienta activitatea si/sau comportamentul oamenilor. Managementul ca stiinta reprezinta explicitarea naturii si traaturilor procesului de management,conturarea unui ansamblu organizat de cunostinte specific formarii managerilor si orientarii activitatii lor. Niveluri manageriale. Managementul superior - sunt formaţi din preşedinţi, vicepreşedinţii companiilor, directori executivi, sunt grupuri relativi mici de persoane care controlează organizaţia in întregime şi care stabilesc obiectivele organizaţiei, strategia generala, ei conduc cu organizaţia in general.(rector,pro-rector) Managementul mediu - managerii funcţionali includ şefi de departamente, de diviziuni, de servicii. Acestea sunt primii responsabili de implementarea politicilor şi planurilor de dezvoltare cit şi pentru supravegherea conducerea managerilor de la nivel ierarhic inferior fiind necesar pentru a face legătura intre nivelul top şi nivelul inferior.ex:director de filiala,decan,pro-decani (mmsuperior si mminferior) Managementul inferior - duc răspunderea de producţia mărfurilor şi serviciilor, sunt reprezentate prin sefii de echipa, maiştri, supraveghetori, ofice-manageri. Aceşti manageri supraveghează şi coordonează activitatea lucratorilor operativi, ei interactioneaza cu personalul,furnizori de inf pu luarea deciziilor,cunosc activitatea cotidiana,raspund pu utilaje. (cont-sef ,sef-catedra) Atributiile.Indiferent de nivelul managerial la care se pozitioneaza,orice manager indeplineste 3 activitati(atrib) de baza:-orientarea strategica-formularea misiunilor si obiectivelor -dezvoltarea relatiilor interumane- crearea unui climat favorabil in colectivul de munca(comunicare,motivare,aspecte psiho –sociale) -activitatea ca specialist-actiuni pe care le indeplineste in virtutea specialitatii pe care o are. FUNCTIILE MANAGEMENTULUI
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Conspecte scurte management Profesor: Sperelup Liliana