Copiute la MK anul 1 (examen , sem 2) - Savciuc Oxana

FITUICIUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

.Rolul si sfera investitiilor de piata. Factorii evolutiei pietii: •Piata ocupa rolul si locul principal in mediul extern, in care isi desfasoara activitatea orice intreprindere, institutie, organizatie. •Studierea pietii este una din componentele de baza a cercet. de MK. •Obiectivul studiului de piata este furnizarea de informatii necesare conducerii intrepr in vederea fundamentarii deciziilor de piata( 4P) •Cine proiecteaza si realizeaza studiul de piata: 1.Comportamentul de cercetare( MK al intreprinderii) 2.Intreprinderile specializate in domeniul studiilor de piata 3.Profesorii si studentii din universitati •Care este aria geografica a studiilor de piata? 1.Cateva unmitati de comert 2.Pietile nationale 3.cateva pieti nationale Principalele directii de studiere a pietii: •Studierea cererii de marfuri 1.Dimensiunile cererii 2.Structura cererii 3.Repartizarea spatiala 4.Evolutia in timp 5.Cercetarea nevoilor de consum 6.Caonsumatorii si utilizatorii ca purtatori ai cererii 7.Comportamente, motivatii de cumparare •Studierea ofertei de marfuri 1.Volumul ofertei 2.Structura ofertei 3.Gradul de diversificare 4.Localizarea ofertei in spatiu 5.Nivelul compatitivitatii diferitor produse 6.“varsta” produselor •Studierea preturilor 1.Modalitati de formare 2.Raportul dintre pretil la diferite produse 3.Interdependenta “ oferta-pret- cerere” 4.Perspectivele posibile a preturilor •Studierea retelei de distributie 5.Nivelul de dezvoltare 6.Forme, canale de distributie 7.Particularitatile proceselor de distributie pe categorii de produse •Alte probleme: 1.studierea factorilor economici generali 2.Gardul de patrundere a intreprinderii pe piata 3.Faorme posibile de promovare a vanzarilor 4.Receptivitatea clientilor fata de noi produse 5.Studii comparative intre produse concurrente Factorii evolutiei pietii: Oferta Volumul productiei de marfuri Varietatile produselor Calitatea Cererea Bunuri de larg consum: •Factori culturali,sociali, economici, demografici Bunuri de utilizare productiva •Capacitatea de productie existente •Gradul de utilizare a capacitatilor de productie •Tehnologii folosite de intreprinderea producatoare •Construirea unor noi capacitati de productie Cererea+ oferta Factorii care determina cadrul manifestarii si confruntarii cererii si ofertei •Nivelul dezvoltarii, structure si ampalsarea retelei comerciale •Dezvoltarea infrastructurii in cadrul pietii •Legislatia in vigoare

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Copiute la MK anul 1 (examen , sem 2) Profesor: Savciuc Oxana