Fituici pentru testul nr. 2 la Marketing - Saharneanu Liliana

FITUICIUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

Distribuţia procesul de deplasare propriu-zisă a bunurilor de la producător la consumator final sauutilizator industrial împreună cu toate operaţiunile, activităţile şi fluxurile ce însoţesc acest proces. Fluxuri economice generate de distribuţie:1.Produselor.2.Negocierilor.3.Titlului de proprietate.4.Informaţional (facturi, scrisori de trăsură).5.Promoţional (totalitatea de informaţii cu caracter promoţional).6.Comenzilor (consumator – producător).7.Plăţilor. Rolul distribuţiei:1.Finalizează ciclul economic al întreprinderii producătoare, în urma cărora producătorul îşiredobîndeşte banii investiţi şi obţine profit, iar consumatorul intră în posesia mărfii.2.Asigură legătura spaţială şi de timp dintre producător şi consumator.3.Resursele umane implicate în procesul de distribuţie.4.Ponderea cheltuielilor de distribuţie în preţul de vînzare către utilizator sau consumator final. Principalele decizii care formează politica de distribuţie:1.Decizia referitor la canalul de distribuţie.2.Decizia referitor la distribuţia fizică sau logistica mărfurilor. Dimensiunile canalelor de distribuţie:1. Lungimea canalului:-Canale directe (producător – consumator).-Canale scurte (1 intermediar).-Canale lungi (mai mulţi intermediari).2. Lăţimea canalului de distribuţie se apreciază prin numărul de intermediari prin care întreprinderea producătoare face vînzări la aceeaşi verigă a procesului de distribuţie.3. Adîncimea canalului de distribuţie se apreciază prin măsura în care marfa este adusă mai aproapede consumatorul final. Categoriile canalelor de distribuţie:1.Circuit direct: producător – consumator.2.Circuit scurt: producător – intermediar – consumator.3.Circuit lung: producător – intermediar – intermediar – consumator.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Fituici pentru testul nr. 2 la Marketing Profesor: Saharneanu Liliana