1.Esenta si rolul politicii de pret Pretul-o suma de bani pe care cumparatorul o accepta si este dispus sa o acorde vinzatorului in schimbul produsului sau serviciului cumparat.este singura comp.a pol de mk care adduce venit.Ca element al mixului pretul are anumite particularitati: 1)Pretul este un element extrem de mobil si flexibil al mixului.Spre deosebire de celelalte componente el poate fi modificat usor,rapid si frecvent cu intensitati si la niveluri foarte diferite. 2)Cu variabila a mixului pretul este rezultanta unor factori endogeni si exogeni a intrep-rii.Din cei endogeni fac parte:conditiile interne ale intrep-rii,nivelul tehnic si organizatoric al productiei,costurile de productie,transport,distributie,comercializare.Dintre factori externi care sunt necontrolabili de intrep.fac parte:specificul economiei nationale; raportul de forte din cadrul pietei; rap.dintre oferta si cerere; specificul concurentei.Politica statului in domeniul preturilor.;Reglementari si restrictii nationale. Din cele prezentate rezulta concluzia ca pretul unui p T
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Tema 9 Politica de pret in mixul de marketing Profesor: Paic Mihail