Considerand produsele ca sisteme de structuri si functii, merceologia aplica o serie de metode de cercetare, in conditiile respectarii a trei principii de baza: a) stabilirea concordantei dintre necesitate si produs, realizat in conditii de eficienta economica la producator si beneficiar; b) integrarea rezultatelor partiale; c) completarea reciproca a metodelor. În cercetarea calitatii produselor sau serviciilor se utilizeaza astfel trei tipuri de metode: 1. metode generale; 2. metode clasice, specifice; 3. metode moderne (de conceptie, intuitive). 1. Metode generale a) Metoda inductiva – care permite stabilirea de legaturi generale sau legitati generale. Plecand de la particular la general, metoda permite elaborarea de prognoze si strategii. b) Metoda deductiva – se utilizeaza tehnici plecand de la general la particular. c) Analiza – care presupune descompunerea logica a unui produs in parti constitutive pentru a stabili aportul fiecareia la asigurarea calitatii pe ansamblu (de exemplu analiza valorii). d) Sinteza – care permite regruparea partilor obtinute prin analiza. Privind produsul ca sistem (de structuri, proprietati, functii si necesitati), analiza si sinteza formeaza un cuplu de metode frecvent utilizat in merceologie. e) Metode matematice si informatice – de evaluare a calitatii care permit explicarea fenomenelor legate de uzura sau de optimizarea calitatii sau gamei sortimentale.
Comentariul tau va fi primul
00:00Fituici: Mercceologia Obiect: Merceologie