Managementul calitatii - UTM

FITUICICaiet Management Profesor Turcan

preview iconExtras din document

1.Definirea calităţii produselor şi evoluţia conceptului „calitate”. Calitatea:este gradul in care totalitatea caracteristicilor definite indeplinesc cerintele fata de un produs,proces sau sistem.In vederea masurarii si aprecierii calitatii unui produs se folosesc caracteristicile de calitate care reprezinta aceleasi insusiri ce confera calitate acestuia: 1.functionale-sunt legate de folosirea produsului si la aspectele tehnice si economice. 2.psiho-senzoriale si sociale-concretizeaza unele aspecte cu character esthetic al produselor organoleptice sau de exploatare. 3.ergonomice-produsele trebuie astfel concepute ca in procesul de utilizare sa permita usurarea muncii sa produca confort si ambianata la locul de munca. 4.de disponibilitate-exprima proprietatile de a fi apt de folosire la diferite solicitari. Evolutia conceptului calitate De la inceputul sec.XX conceptual de calitate a cunoscut 4 etape esentiale: I.Inspectie,controlul pe parcursul procesului de productie II.controlul calitatii,masurarea conformitatii unui produs in raport cu specificatia sau instructiunea. III.asigurarea calitatii,generarea increderii clientilor si a conducerii in capacitatea organizational si tehnica a intreprinderii de a introduce si mentine sub control procesele. IV.calitatea totala,abordarae sistemica ce implica ansamblul resurselor umane din intreprindere in scopul satisfacerii cerintelor clientilor sau ameliorarii rezultatelor economice ale intreprinderii.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Managementul calitatii Universitate: UTM