Datoriile faţă de personal reprezintă angajamentele întreprinderii faţă de salariat pentru munca prestată, precum şi recompensele garantate de stat (cum este plata pentru concediul de odihnă sau plata indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă) şi alte plăţi suplimentare, conform contractelor între plăţi (cum sunt facilităţile acordate de patron). Potrivit prevederilor art.1 din Codul muncii – salariat este persoană fizică care prestează o muncă conform unei anumite specialităţi, calificări sau într-o anumită funcţie, în schimbul unui salariu, în baza contractului individual de muncă. Astfel, tipul angajării poate fi: de bază (cu prezenţa carnetului de muncă), prin cumul contract de prestare a unui serviciu. Contractul individual de muncă se întocmeşte în două exemplare, care se semnează de către părţi şi i se atribuie un număr din registrul unităţii, aplicîndu-i-se ştampila. Un exemplar al contractului individual de muncă se înmînează salariatului, iar celălalt se păstrează la angajator. La contractul de muncă se anexează: • copia buletinului de identitate sau a altui act de identitate; • carnetul de muncă, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează la muncă pentru prima dată sau se angajează la o muncă prin cumul; • diploma de studii, certificatul de calificare ce confirmă pregătirea specială; • documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti; • copia poliţei de asigurare şi copia certificatului CPAS; • cererea lucrătorului privind acordarea scutirilor la impozitul pe venit reţinut din salariu (Anexa 8 la HG nr.10 din 19 ianuarie 2010).
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Contabilitatea decontărilor faţă de personalul întreprinderii cu organele asigurărilor sociale şi medicale şi cu bugetul de stat Universitate: Universitatea Agrara de Stat din Moldova