1. Abordări actuale în ştiinţa mărfurilor:continutul de baza al Mce ;obiectele si subiectele ale Mce.Principiile şi metodele merceologiei. Merceologia s-a dezvoltat şi a evoluat ca disciplină cu reflexive comercială: nu se pot comercializa mărfuri ale căror caracteristici intrinseci sau extrinseci nu se cunosc, economică: rezolvarea problemelor economice nu poate fi condiţionată numai de factori cantitativi, ci şi de factori calitativi(merceologici) socială: merceologia are un rol important in informarea şi educarea consumatorilor, in asigurarea protecţiei acestora şi a protecţiei mediului; Principii: stabilirea legăturii intre utilitatea produsuluişi necesitatea exprimată prin cerere, integrarea rezultatelor parţiale оntr-un sistem ştiinţific logic, completarea şi corelarea tuturor datelor privind nivelul caracteristicilor de calitate, Metode de cercetare: metode generale:Metoda inductive,Metoda deductive,Analiza,Sinteza, Metodele matematice, Metodele statistice metode specifice :Metodele psihosenzoriale,Metoda tipologică, Analiza comparative,Metoda experimental,Testarea produselor metode moderne :Analiza valorii,Analiza morfologică, Metoda Brainstorming,Metoda Delphi 2. Concepte despre marfa si valorile de intrebuintare ale marfurilor.Categoriile stiintifice si defintiile de baza ale Mce Marfa=E/e produs a muncii omului expus in vinzare si care satisface cerintele consumatorului.Marfa ca categorie stiinfica are 2 valori:valori de intrebuintare (consum),valori de pret (pretul) Scopurile Mce: studierea marfurilor si valorile de intrebuintare.Sarcinile Mce: stabilirea caract.de baza care determina valoarea de intrebuintare a marfurilor.Stabilirea principiilor si metodelor dupa care se evalueaza calitatea.Sistematizarea stiintifica a marfii (clasificarea,modificarea).Studierea proprietatii indicilor de sortiment.Determinarea caracteristica calitativa si cantitativa a marfii.Determinarea tipului de marfuri,studierea metodelor de prentimpinarea si diminuarea.Intocmirea caracteristicii Mce ale marfurilor. Categoriile stiintifice principale ale Mce: priprietatea de consum=e/e caractersitic marfii care se manifesta cind se consuma. Calitatea marfurilor=ansamblu caracter. Prin care marfa satisface cit mai amplu cerintele consumatorului. Indicele calitatii=reprezinta calitatea sau cantitatea a caract.marfurilor. Sotimentul marfurilor= e/e totalitatea marfurilor formate dupa unele criterii stiintifice care are scop de satisface cerintele consumatorului.
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Examen merceologie +rs Profesor: Spac Ghenadie