Informatica economica - Moraru

FITUICIUniversitate UTM Caiet Informatica Economica

preview iconExtras din document

1. Categorii principale in informatika economika (date, informatii , cunostinte) datelereprezintă numere, mărimi. care servesc la rezolvarea unei probleme sau care se obţin în urma unor cercetări, urmând a fi supuse unor prelucrări, motiv pentru care ele pot fi considerat materia primă a informaţiei .informaţiilese referă la date organizate care au fost sortate şi aranjate după criterii specifice unui anumit domeniu de activitate.cunoştinţele se bazează pe însuşirea informaţiilor, având ca efect posibilitatea luării anumitor decizii. 3. Notiuni generale despre tabelele electronice Tabelul electronic - un mijloc universal de automatizare a calculelor asupra datelor tabelare, ele se creează în memoria calculatorului, după care poate fi analizat, schimbat, poate fi înscris pe discul magnetic pt a fi păstrat, extras/imprimat. Pe ecranul calculatorului apare în formă de matrice alc din linii şi coloane la intersecţia cărora se formeză celule, ce pot conţine numere, text, formule, funcţii. Unul din cele mai utilizate procesoare tabelare este Excel, ce poate fi utilizat pt a genera rapoarte bazate pe operaţii financiare, statistice, contabile, pt a crea diagrame şi grafice. 4. Procesorul tabelar EXCELMs Excel este un procesor de calcul tabelar, frecvent utilizat în prezent.Acesta pune la dispozitie foi de calcul, diagrame, operatii cu bazele de date.Aplicatia Excel oferă facilităti de utilizare a foilor de calcul în evidenta financiar-contabilă, calcule matematice şi statistice, probleme de optimizare, precum şi adăugarea informatiilor de tip text, desene sau grafice corespunzătoare datelor numerice din celule.Excel pune la dispozi]ia utilizatorului un set de func]ii predefinite, capabile sa:realizeze calcule matematice si trigonometrice, statistice si financiare;sa manipuleze informatii temporale; 5. Lucrul cu registrele de calcul Registrul este documentul de bază în Excel. Acesta este un fişier,“Workbook” utilizat pentru a stoca şi a gestiona un număr oarecare de foi de calcul. Comenzile necesare, sunt de asemeni disponibile în meniul FILE. P/u a crea un registru nou: 1. Meniul File>New; 2. Combin. De taste CTRL+N. P/u a deskide un registru deja existent: 1. Dublu click pe numele selectat; 2. File>Open. Pentru a salva informatiile dintr-o foaie de calcul,selectăm meniul FILE şi comanda Save. Pentru a închide registrul de calcul curent, executăm una din operaţiile descrise în listă mai jos: 1.File, Close; 2.activăm butonul Close Window din bara de meniuri.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Informatica economica Profesor: Moraru