1. Curbele de indiferenţă ale unui consumator rational nici odată nu se intersectează-A curbele de indiferenta a oricarui consumator nu se intersecteaza nicioadata 2. Orice modificare a preţurilor conduce la modificarea înclinaţiei liniei bugetare-F 3. Utilitatea totală pe care o capătă consumatorul creşte odată cu creşterea cantităţii consumate a unui bun normal -F 4. În starea de echilibru a consumatorului utilităţile marginale ale tuturor bunurilor sunt egale-F in starea de echilibru care reprezinta si combinatia optima –este formata din combinatia de bunuri care ii aduc consumatorului o utilitate maximala 5. Curbele de indiferenţă au înclinaţie negativă şi sunt convexe faţă de originea sistemului de coordonate-A 6. Combinaţiile de bunuri amplasate pe curbe de indiferenţă mai îndepărtate de originea sistemului de coordonate sunt preferate combinaţiilor amplasate pe curbe mai apropiate-A deoarece acestea ii aduc o utilitate mai mare consumatorului 7. În orice punct al curbei de indiferenţă rata marginală de substituire a bunurilor este egală cu raportul preţurilor celor două bunuri-F este egal cu raportul MU-utilitatilor marginale ale bunurilor 8. Pentru bunurile de primă necesitate curba lui Engel este o dreaptă orizontală cu axa cantitatii;-F o linie verticala 9. Curba cererii dintr-un bun poate fi construită în baza curbei “preţ-consum”-A-comportamentul consumatorului corespunde legii cererii 10. Dacă produsul marginal al factorului variabil devine negativ, volumul total al producţiei se va reduce-A MP AVCmin pierderile din continuarea activităţii depăşesc costul fix-F firma pierde mai mult cind isi va intrerupe activitatea 15. Pe termen lung firma îşi continuă activitatea dacă P ≥ AVCmin-A 16. Pentru aşi majora profitul total firma-monopolist poate stabili diferite preţuri pentru diferite pieţe-A 17. Cererea din producţia firmei-monopolist este perfect inelastică;-F relativ elastica 18. Orice discriminare prin preţ este ilegală-F 19. Adoptând decizii privind preţul şi volumul vânzărilor firma-monopolist ia în consideraţie reacţia posibilă atât a cumpărătorilor, cât şi a concurenţilor-F 20. Deoarece firma-monopolist nu are concurenţi pe piaţă, venitul marginal ai ei depăşeşte preţul produselor; 21. Statutul de monopolist îi permite firmei să obţină profit economic în orice situaţie-A 22. Surplusul consumatorilor dispare dacă firma-monopolist aplică o discriminare perfectă prin preţ. -F 23. Dacă pe piaţa oligopolistă una din firme modifică preţul şi/sau volumul vânzărilor consecinţele se resimt în profitul concurenţilor-A in profitul tuturoro firmelor
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Copiute examen microeconomie Obiect: Microeconomie