Marketingul turistic - copiute pentru examen - Marketing Turistic

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Remesovschi Natalia

preview iconExtras din document

2.Particularităţile marketingului turistic 1.Caracterul institutional bine exprimat. In domeniul turismului, necesitatea participarii statului este obligatorie, de aceea prestarea serviciilor turistice ale unei agentii depinde de finantarea de catre stat a infrastructurii , determinarea formalitatilor turistice si utilizarea valorilor cultural nationale. 2. In domeniul turismului activitatile de mk au o importanta deosebita in perioada extrasezoniera. Factorul sezonier impune diversificarea serviciilor turistice si utilizarea diferitor tehnici si metode de mk in perioada extrasezoniera. 3.Rolul central al factorior psihologici, comportamentali si sociali ai consumatorilor in alegerea produselor turistice. Acesti factori sunt deseori mai important decit aspectele material de aceea trebuie de tinut cont de ei in organizarea activitatilor de mk. 4.Pentru mk touristic este importanta dirijarea cererii si nu stimularea ei. Cererea la serviciile turistice este in crestere continua si industria turismului depinde de oscilatiile conjuncturii economice mult mai putin decit alte ramuri. 5.Elaborarea activitatilor de mk pe etape. 1.Etapa potentiala - atunci cind are loc informarea si negocierea cu consumatorii a pachetelor turistice. 2.Etapa proces-cind are loc consumul produsului touristic. 3.Etapa rezultativa sau rezultat are loc analiza postcumparare. 6.Asigurarea veridicitatii informatiei cu privire la produsul touristic. 3. Funcţiile marketingului touristic 1.Functia analitica- studierea pietei, cerintelor consumatorilor, concurentilor. 2.Functia de producere -crearea gamei sortimentale si implementarea managementului calitatii, crearea pachetelor si ofertelor turistice. 3.Functia de vinzare -prezentarea si prestarea serviciilor, negocierea conditiilor, alegerea pachetelor de servicii de catre cumparatori. 4.Functia de conducere si control- gestionarea si organizarea activitatii de mk, planificarea strategic. Functiile marketingului turistic: - cercetarea pietei, a nevoilor care stau la baza consumului de servicii turistice; - conectarea dinamica a firmei la mediul economico-social, adaptarea la tendintele in inregistrate in evolutia acestuia, in vederea contracararii influentelor negative si,chiar, fructificarii oportunitatilor exterioare; - satisfacerea in conditii superioare a nevoilor de consum turistic; - maximizarea profitului, printr-o alocare justa a resurselor si optimizarea desfasurarii intregului lant de procese economice. - armonizarea si integrarea intereselor firmei cu interesul de ansamblu al societatii in ceea ce priveste conservarea parametrilor calitativi si cantitativi ai resurselor turistice naturale. Principiile mk touristic: 1.Oferirea unor produse turistice care sunt necesare si corespunzatoare necesitatilor consumatorilor. 2.Studierea cererii existente pe piata turistica. 3.Oferirea unor servicii calitative. 5.Analiza corecta a concurentilor de pe piata turistica. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Marketingul turistic - copiute pentru examen Obiect: Marketing Turistic