1.PROGNOZAREA FACTORILOR Prognoza resurselo umane face parte din activitatile manageriale strategice ale organizatiei.Sunt cunoscute diverse tehnici de prognozare privind necesarul de personal ,pentru perioade medii si lungi de timp. Tehnicile de previziune (de prognozare) se pot imparti in doua grupe: obiective si subiective. Metodele obiective se bazeaza pe analiza datelor statistice, plecand de la premiza ca evolutia viitoare a fenomenelor are asemanari cu manifestarile trecute ale acestora. O astfel de metoda este analiza tendintelor, care estimeaza nevoile previzibile de personal, tinand cont de evolutiile si tendintele inregistrate in intreprindere in ultimii 5 ani, privind efectivele de salariati, structura personalului. Se obtin estimari globale ale necesarului de personal, in raport cu datele din perioadele trecute. Metodele de regresie stabilesc anumite relatii intre efectivele de salariati (sub aspect cantitativ si calitativ) si unii indicatori ai intreprinderii (volumul productiei, volumul vanzarilor, valoarea adaugata). Pornind de la aceste relatii, se proiecteaza necesarul de personal pentru perioadele viitoare, tinand cont de indicatorii planificati ai intreprinderii. Necesarul de personal astfel determinat nu tine seama de evolutiile viitoare ale concurentei, tehnologiilor si ale cererii clientilor. Previziunea necesarului de personal pe baza productivitatii muncii. Variabila productivitatii muncii este fundamentala pentru previzionarea necesarului de personal. Nevoia de resurse umane constituie o cerere derivata care depinde in primul rand de solicitarile de produse si servicii pe care lucratorii le realizeaza. Drept urmare, daca cererea pentru un produs sau serviciu creste, se va inregistra, in general, si o sporire a cererii de resurse umane. Cererea de munca (M) este functie de productivitatea marginala (Wm) a intreprinderii care reflecta productia suplimentara ce rezulta prin angajarea unui nou lucrato
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Copiute la managementul resurselor umane Obiect: Managementul Resurselor Umane