Fituici examen la intreprinderea de comrt - Intreprinderea de comert

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Bankila

preview iconExtras din document

1. Etapele evoluţiei rolului şi importanţei comerţului în dezvoltarea societăţii. Comertul este una dintre cele mai vechi indeletniciri care defineste activitatea schimbului de bunuri destinate satesfacerii anumitor nevoi. La etapele preistorice exista schimbul natural odata cu dezvoltarea socio-economice a civilizatiei umane,a aparut schimbul prin intermediul banilor. Pe parcursul dezvoltarii istoriei civilizatiei umane se ivedentiaza 3 etape a evolutie civilizatiei: 1.Comert in economia preindustriala a) domina organizatiile gospodarilor familiare cu o profunda specializare in dependenta de structura componentei familiei dupa sex si virsta b) schimbul de bunuri era bazat pe ceea ce se producea in comunitatea data c) existenta incertitudinii de loc si timp pentru schimbul anumitor bunuri d) penurie totala care era conditionata de lipsa mijloacelor de munca si persista munca manuala 2.etapa industriala determina cresterea rolului comertului datorita urmatoarele trasaturi: a) statul incepe sa se implice in reglementarea activitatii negustorilor b) se creaza proximitati de loc si timp pentru procurarea anumitor bunuri c) apare notiunea de forta de munca si piata fortei de munca repezinta prin angajatii fizic sanatosi care nu dispun de unelte de munca dar pot sa se angajeze intr-un proces de producere 3.etapa economiei de consum a) productie de masa b) concurenta puternica intre producatori si mai ales intre distribuitori c) trebuie produs in permanenta ceea ce se vinde d) multiplicarea sarcinilor comertului 2.Comerţul - activitate profesională în economia naţională. In comert se desfasoara urmatoarele categorii de activitati: 1.activitati de intermedire a actelor de vinzare-cumparare 2.activitati legate de: a) cercetarea pietii – marketing b) informarea populatiei – comert c) educarea consumatorilor – comert d) distributia fizica – comert e) publicitate – marketing f) crearea cadrului ambiental necesar desfasurarii actului de vinzare- cumparare – comert g) crearea conditiilor adecvate de utilizare a produselor – comert Unele din activitatile prezentate au venit in sfera comertului datorita domeniului nou de activitati marketingului. Conditiile de desfasurare a activitatii de comert vizeaza : - existenta unor agenti de inalt profesionalism - transportari dezvoltate - libertatea de actiune si de deplasare - existenta locuri in care sa efectueze activitatea comerciala - existenta unui sistem de depozitare si de conservare a produselor pe tot fluxul acestora (depozit,laboratoare...) 3.Funcţiile comerţului în asigurarea circuitului tehnico-economic al mărfurilor. - formarea loturilor de marfa in conformitate cu comenzile comerciantilor detailisti - transferul sau deplasarea marfurilor catre zonele de consum, inclusiv catre locatiile rurale indepartate sau izolate - promovarea marfurilor prin diverse canale si instrumente de publicitate si reclama -

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Fituici examen la intreprinderea de comrt Obiect: Intreprinderea de comert