Cultura Afacerilor toate subiectele pe scurt - Cultura Afacerilor

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Calugareanu Irina

preview iconExtras din document

Cultura organizaţională Exam 1. Cultura organizaţională: concept, evoluţie, elementele de analiză a culturii Cultura organizaţională reprezintă un sistem de valori şi norme care sunt partajate de toţi membrii organizaţiei şi determină comportamentul lor şi caracterul activităţii firmei. Primele studii în domeniu culturii organizaţionale a apărut în anii 70 al secolului trecut. Prin cultură se subînţelege totalitatea ideilor, valorilor, tradiţiilor unui grup distinctiv de oameni. Venind în organizaţie cu proprile sale idei despre oameni, despre bunăstare şi fericire, despre relaţiile dintre şef şi subaltern personalul îşi propagă convingerile sale asimilînd în acelaş timp regulile, tradiţiile existente în cadrul întreprinderii. Într-o organizaţie cu o cultură deja formată, ia se abstractizează de la oameni devenind un element sinestătător, care are un impact puternic asupra membrilor colectivului. Sunt importante următoarele caracteristici ale culturii organizaţionale: · Cultura reprezintă un adevărat „mod de viaţă” firesc, natural, înţeleasă de la sine. · cultura implică ipoteze, valori şi credinţe de bază, ea tinde să fie destul de stabilă în timp. · Conţinutul unei culturi poate implica atît factori interni cît şi externi ai organizaţiei. · Cultura poate avea un impact foarte mare asupra performanţei organizaţionale şi a satisfacţiei membrilor săi. 2. Tipologia culturii organizaţională Culturi puternice sau pozitive Acest tip de culturi se bazează pe credinţe şi valori intense răspândite pe larg în întreaga organizaţie. Într-o cultură organizaţională puternică managerii şi subalternii se comportă, iau decizii reieşind din stilul propriu al organizaţiei. Culturile puternice, în cazul când nu se modifică adecvat schimbărilor din mediu pot duce la unele probleme în gestiunea întreprinderii. Cultura puternică poate face întreprinderea rezistentă la schimbare. Culturi slabe sau negative În culturile slabe credinţele şi valorile sunt răspândite mai puţin în cadrul firmei. Astfel ele deseori sunt mai fragmentate şi au un impact mai mic asupra membrilor organizaţiei. Culturile slabe se întâlnesc, de regulă, în marile corporaţii. Sistemul de valori este orientat spre interesele corporatiste, ignorând sau minimalizând interesele clienţilor, acţionarilor sau ale personalului.Managerii frânează orice schimbare în cadrul organizaţiei, în special, cele provenite din partea subordonaţilor. Cultura axată pe putere Organizaţia evoluează în jurul unei singure persoane sau al unui mic grup, fiind dominantă de acesta. Toate deciziile se fac cu referinţă la „centru”,dată cu creşterea companiei, menţinerea controlului devine tot mai dificilă pentru centru. În acest caz fie că organizaţia se modifică, fie că ea generează un nou subgrup cu un lider propriu care, respectiv, se subordonează centrului iniţial.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Cultura Afacerilor toate subiectele pe scurt Obiect: Cultura Afacerilor