Temele prescurtate la contabilitatea intermediara anul I - Contabilitatea Intermediara

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Zlatina Natalia

preview iconExtras din document

Tema 1. Organizarea contabilităţii Contabilitatea reprezintă o componentă esenţială a sistemului informaţional economic, orientată spre cunoaşterea şi gestiunea valorilor economice separate patrimonial. Orizont de timp Contabilitatea financiară se bazează pe înregistrările istorice, înregistrările fiind făcute numai după ce tranzacţiile au avut loc. În general, contabilitatea financiară nu realizează estimări şi proiecţii ale viitorului. Contabilitatea managerială este puternic orientată spre viitor. Costul istoric şi alte informaţii istorice sunt folosite în planificare, prognoze. Cadrul de organizare Contabilitatea financiară este obligatorie şi standardizată, bazându-se pe reguli precise stabilite de instituţii bine definite. Înregistrările contabilităţii financiare sunt supuse auditării, examinării de contabili profesionişti autorizaţi sau firme de audit. Contabilitatea managerială nu este standardizată. Ea este operaţională. Fiecare entitate este complet liberă privind organizarea contabilităţii interne pentru conducere. Relevanţa şi flexibilitatea datelor Informaţiile contabilităţii financiare trebuie să fie determinate cu obiectivitate şi să fie foarte fiabile. Managerul este cel mai adesea concentrat asupra conţinutului informaţiei care constă în relevanţa şi flexibilitatea ei, decât asupra completei obiectivităţi sau regularitatea în fiabilitate a informaţiei. Managerul trebuie să dispună de informaţii capabile să-1 sprijine în variatele situaţii de elaborare a deciziilor. De exemplu, informaţia privind costul, în vederea stabilirii preţului transferului de bunuri şi servicii între secţii, filiale sau întreprinderi ale aceleiaşi societăţi, este diferită de informaţia privind costurile în vederea stabilirii preţurilor de vânzare către comercianţi. Imaginea asupra întreprinderii Contabilitatea financiară pune accentul în prezentarea activităţilor pe tratarea entităţii ca un întreg. Prin contrast, contabilitatea managerială pune accentul pe părţile componente sau pe secţiunile acesteia: o linie de fabricaţie, vânzările teritoriale, divizii, departamente, secţii sau orice altă componentă ce poate fi obţinută prin secţionarea întregului. Şi în contabilitatea financiară putem întâlni evidenţierea veniturilor şi costurilor pe subdiviziuni, dar ca ceva secundar. Natura informaţiilor Pentru scopuri interne managerul are nevoie de informaţii total diferite de cele solicitate de utilizatorii externi (acţionari, creditori, bănci şi alţii). Managerul solicită informaţii speciale, necesare desfăşurării curente a activităţii sale, dar şi în planificare, în rezolvarea problemelor, în formularea deciziilor.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Temele prescurtate la contabilitatea intermediara anul I Obiect: Contabilitatea Intermediara