1 Analiza cheltuielilor suportate de întreprindere şi veniturilor obţinute de aceasta reprezintă diagnoza financiară a întreprinderii (A) 2. Motivele vînzării unei afaceri pot fi: favorabile cumpărătorului, nefavorabile cumpărătorului 3. se ia in consideratie aspectul de piata si uzura – metoda veniturilor viitoare, se bazeaza pe activele reale existente – metoda patrimoniala, reflecta practica reala de cumparare – metoda bazata pe comparatie 4. În funcţie de aspectul juridic afacerea poate fi cumpărată prin: în calitate de complex patrimonial unic, prin schimbarea fondatorilor, prin înregistrarea unei afaceri noi 5. Sub aspect juridic afacerea poate fi cumpărată prin înregistrarea unei afaceri noi A 6. Metodele de evaluare cel mai frecvent utilizate sunt: bazate pe comparatie, patrimoniale, veniturilor viitoare, mixte 7. Etapele procesului de procurare a unei afacer existente sunt: cautarea afacerii care se vinde, diagnosticarea afacerii 8. Transferul proprietatii se face dupa incheierea contractului de vinzare-cumparare legalizat la notar (A) 9. Dezavantajele : nu se ia in considerare goodwill-ul – metoda patrimoniala, dificultati in obtinerea informatiei necesare – metoda bazata pe comparatie, grad inalt de incertitudine – metoda veniturilor viitoare
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Testul 2 bazele antreprenoriatului raspunsuri Profesor: Ciumac Ghenadie