3. Politica de protecţie a consumatorilor pe plan naţional şi internaţional. 4. Tipuri de clasificări şi codificări ale mărfurilor. 5. Proprietățile consumiste care condiționează utilitatea mărfurilor: gruparea și caracteristica generală a grupelor (proprietățile sociale, funcționale, ergonomice, estetice, de fiabilitate, de securitate, ecologice etc.) . 6. Scopul, sarcinile şi subiectele activităţii de standardizare. 7. Clasificarea standardelor: Categorii şi tipuri de standarde - conţinutul, domeniile şi nivelul de aplicare. 8. Sortimentul mărfurilor: felurile și principiile de formare. 9. Calitatea mărfurilor: factorii care influențează la formarea și păstrarea calității, metodele de estimare a calității. 10. Certificarea mărfurilor. 11. Esenţa, sarcinile şi tipuri de expertize merceologice. 12. Sursele de litigii generatoare de expertize merceologice. 13. Elementele structurale ale expertizei merceologice. 14. Metodologia modernă de expertizare a mărfurilor nealimentare. 15. Perfectarea rezultatelor procedurii de expertiză a mărfurilor nealimentare
Comentariul tau va fi primul
Fituici: 1. Semnificaţia şi obiectul de studiu al Merceologiei şi expertizei mărfurilor de larg consum. 2. Conexiunea merceologiei cu alte ştiinţe. Profesor: Cernavca