1.Responsabilitatea sociala a intreprinderii: notiune, abordarile: Responsabilitatea socială a firmelor este obligaţia managerilor de a întreprinde acţiuni care protejează şi îmbunătăţesc atât bunăstarea societăţii, cât şi interesele organizaţiei. Abordari – 1.În conformitate cu prima abordare rolul unei întreprinderi în societate se reduce la cel de a obţine profit, încadrându-se în limitele legislaţiei. Datorită faptului că societatea admite existenţa întreprinderilor, obligaţia socială a lor constă în obţinerea profitului. 2. Potrivit celei de a doua abordare a responsabilităţii sociale, cea de reacţie socială, întreprinderea este menită nu numai să asigure societatea cu bunuri şi servicii, dar şi să aibă grijă de unele din problemele sociale existente legate de ocrotirea mediului, combaterea şomajului etc. 3. Evoluând conceptul de reacţie socială s-a transformat în prezent în cel de răspundere socială. Responsabilitatea socială include adoptarea unei poziţii de sprijin pentru problemele publice, acţiuni în favoarea grupurilor defavorizate, anticiparea nevoilor viitoare ale societăţii etc. 2.Continutul responsabilitatii sociale a firmei: Tipurile de responsabilitati implicate: Responsabilitatea economică reprezintă prima obligaţie şi cea mai importantă. Rolul pe care îl au unităţile economice într-o societate rezidă din obiectivul lor, care constă în producerea de bunuri şi servicii pe care individul, comunitatea şi societatea le solicită. Responsabilitatea juridică presupune că firmele în cadrul activităţii sale să se orienteze spre respectarea cuvenită a societăţii şi a legislaţiei care o protejează. Responsabilităţile etice prevăd ca comportamentul întreprinderii, precum şi a componentelor sale să fie în corespundere cu normele morale, chiar dacă acestea nu se regăsesc precizate în legi şi nu servesc direct interesele economice ale firmei. Responsabilităţile discreţionale (la alegere) se manifestă în acţiuni pur voluntare, generate de dorinţa de a rezolva anumite probleme sociale fără ca acestea să fie impuse prin obligaţii economice sau legale. 3.Beneficiile a programelor de responsabilitate sociala: 1. Situaţiile de concurenţă pură nu există, iar mediul concurent nu asigură automat alocarea optimă a resurselor. Nu există nici o garanţie a eficienţei şi echităţii. 2. Afacerile nu sunt numai instrumente economice profitabile. Activităţile de afaceri au semnificative efecte sociale. Profitul nu reprezintă micul indicator al performanţei sociale. 3. O societate mai bună oferă şanse pentru condiţii viitoare mai bune. Investiţiile de îmbunătăţire a edificiului structurii sociale vor prevede un climat de afaceri favorabil. ...
Comentariul tau va fi primul
23:51Fituici: Copiute pentru testul nr. 2 la Cultura afacerilor Profesor: Buciuscan Silvia