1.1 Marfa este un produs al muncii care are valoare de intrebuintare utilitate in consum si este destinata comercializarii. Marfa este constituita din 2 factori: valoare si valoare de intrebuintare.Valoare de intrebuintare a marfurilor este studiata de stiintele merceologice pe cind valoarea este obiectul de studiu al economiei.Valoarea marfii este estimate in unitati monetare. 1.2 Merceologia este o stiinta tehnico-economica al cărui obiect de studio îl constituie mărfurle, în strînsă legătură cu factorii care determină calitatea acestora. Merceologia studiază numai valoarea de întrebuințare a acestora ( gradul sau nivelul în care o marfă satisface cerințele de consum).Merceologia se ocupă cu studierea și optimizarea sortimentului comercial. În condițiile de piață, merceologia îndeplinește urm.funții : - funcț economic- constă în îmbunătățirea calității produselor alimentare și nealimentare și adaptarea mărfurilor la cerințele consumatorului. – funcția social- constă în protejarea explikarea corelațiilor strucurale și funcționale. – funcț educatică – normele fiziologice producerea produselor noi, raționalizarea alimentației. Ea asigură competenţa necesară pentru conducerea firmelor, pentru alegereafurnizorilor după calitatea ofertei, pentru contractarea fondului de marfă şi stipulareacorectă a condiţiilor de calitate în documentele încheiate între partenerii de afaceri.Merceologia este conectată la problematica reciclării mărfurilor, esteorientată spre mediul înconjurător şi poate fi acceptată ca una dintre soluţii la problemele economice actuale – lipsa/reducerea resurselor naturale, insuficientautilizare a descoperirilor din ştiinţele naturale şi tehnologice etc 1.3 Clasă – grup de obiecte, elemente, care au însușiri comune. Grupă- subdiviziune care cuprind elemente ce tresături comune, sau a repartiza a împărți, a clasifica. Tipuri- Model ideal care întrunește caracteristicile esențiale ale unui grup de obiecte sau de fenomene similar. Feluri- formă particular de a fi Varietăți de mărfuri- diverse tipuri, feluri… Sorturi natural- obiect sau grupe de obiecte ori produse care aparțin ca varietăți a unei categorii mai mari. ...
Comentariul tau va fi primul
21:02Fituici: Pregatire de examen la merceologie Obiect: Bazele Merceologiei