Analiza concurentei si strategii competitive - copiute pentru examen - Analiza Concurentei si Strategii Competitive

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Grosu Vladimir

preview iconExtras din document

1. Misiunea întreprinderii: definire, gradul de detaliere, audiența, unicitatea, elementele definitorii. 2. Misiunea întreprinderii: definire, elementele declarației unei misiuni, orizontul temporal al misiunii. 3. Obiectivele întreprinderii: definire, criterii de clasificare, trăsăturile obiectivelor. 4. Strategia întreprinderii: definire, trăsături definitorii, principii de alegere a strategiei, corelația dintre strategii și tactici. 5. Unitățile strategice de activitate. Criterii de omogenitate, caracteristicile u.s.a.. 6. Concurența: concept; funcții; necesitatea și elementele (după Porter și Kotler) analizei concurenței. 7. Concurența: nivelurile de identificare a concurenților (Kotler); determinarea strategiilor, obiectivelor, punctelor tari și slabe ale concurentului. 8. Concurența: aprecierea reacției concurenților (Kotler); factorii de succes ai reușitei firmei (Drucker). 9. Mediul concurențial: coordonate, factori determinanți, sursele intensității concurenței, tendințe actuale ale concurenței. 10. Strategii concurenţiale generale: metoda clasică de elaborare, contextul elaborării strategiei. 11. Strategia concurențială: procesul de elaborare, determinarea eficienței. 12. Particularitățile strategiei de dominație prin costuri totale; reprezentarea grafică a strategiilor generale. 13. Particularitățile strategiei de diferențiere; reprezentarea grafică a strategiilor generale. 14. Particularitățile strategiei de focalizare; reprezentarea grafică a strategiilor generale. 15. Cerințe pe care trebuie să le îndeplinească strategiile generale. 16. Riscurile strategiilor generale. 17. Strategiile competitive de marketing: conținut, rol, scop, etape de implementare. 18. Planificarea strategică: concept, proces, avantajele planificării strategice de marketing. 19. Planificarea strategică: limite în planificarea strategică de marketing, recomandări (M.McDonald) la elaborarea unei strategii de marketing eficiente. 20. Strategii aplicate de liderii de piață; particularitățile strategiei de extindere a pieței totale. 21. Strategii aplicate de liderii de piață; particularitățile strategiei de apărare a poziției ocupate de piață. 22. Strategii aplicate de liderii de piață; particularitățile strategiei de creștere a cotei de piață. 23. Formele de atac aflate la dispoziția firmelor challenger. 24. Strategiile aplicate de firmele challenger. 25. Strategiile aplicate de firmele urmăritoare. 26. Strategiile aplicate de firmele mici. 27. Strategii de marketing folosite în etapa de lansare; condițiile utilizării strategiilor. 28. Strategii de marketing folosite în etapa de creștere; condițiile utilizării strategiilor. 29. Strategii de marketing folosite în etapa de maturitate. 30. Strategii de marketing folosite în etapa de declin. 31. Variabilele strategiei concurențiale aflate la dispoziția firmei. ... 62. Poziționarea: etape în poziționarea produselor, criterii de diferențiere a produselor, erori de poziționare.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Analiza concurentei si strategii competitive - copiute pentru examen Obiect: Analiza Concurentei si Strategii Competitive