După cum se cunoaşte, când o firmă oferă pieţei un produs, ne confruntăm cu situaţia de monopol. Într-o asemenea situaţie, firma face faţă întregii cereri de pe piaţă. Cauzele situaţiei de monopol se pot găsi în: motivarea comportamentului altor firme; imposibilitatea intrării pe piaţă a altor firme; bariere de ordin tehnic; stăpânirea sau posedarea de resurse unice; stăpânirea sau posedare unor tehnologii (industriale, agrare, comerciale, de transport etc.) de vârf; posedarea unor talente manageriale de excepţie; existenţa unor condiţii legale specifice. Analiza situaţiilor enumerate scoate în evidenţă că în timp ce unele firme găsesc afacerea, domeniul, produsul neprofitabile şi, în consecinţă, nu caută intrarea pe piaţă altora le lipseşte posibilitatea intrării în considerente de ordin tehnic, economic, organizatoric sau legal.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Monopolul si Formarea Pretului de Monopol - Influenta Regiilor in Formarea Pretului de Monopol Profesor: Zatic Ludmila