Monopolul - Voicu Cristina

CURSUniversitate ASEM Caiet Microeconomie

preview iconExtras din document

Monopolul este o structură a pieţei cu următoarele caracteristici: pe piaţă există o singură firmă, care vinde un produs unic şi care este protejată de intrarea rivalilor pe piaţă. Aceasta este o structură ideală. În lumea reală, condiţiile monopolului pot fi doar aproximate deoarece: (1) rareori se poate găsi o piaţă pe care operează o singură firmă, (2) rareori se poate identifica un produs pentru care nu există substituenţi şi (3) nici o firmă nu este perfect protejată de intrarea altor firme concurente pe piaţă. De exemplu, proprietatea asupra unui zăcământ de minerale rare reprezintă o protecţie destul de bună, dar există posibilitatea descoperirii şi altor zăcăminte. Chiar şi atunci când monopolul este protejat prin lege – autorităţile nu permit firmelor rivale să intre pe piaţă – există posibilitatea ca legea să se modifice. Deşi nu există o piaţă care să întrunească în totalitate trăsăturile pieţei cu structură de monopol, utilizarea unui model formal al monopolului permite înţelegerea comportamentului firmelor care operează pe astfel de pieţe. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Monopolul Profesor: Voicu Cristina