Se consideră că fiecare individ are preferinţe individuale, ce pot fi satisfăcute prin caracteristici de calitate diferite ale produselor.Acesta este punctul de vedere preferat de adepţii economiei de piaţă. „Conformitatea pentru utilizare” se realizează printr-un număr mare de activităţi, logic înlănţuite, pentru obţinerea de produse şi servicii corespunzătoare cererii de pe piaţă. Succesiunea acestor activităţi a fost reprezentată de J.M.Juran în spirala calităţii, care reprezintă întreaga traiectorie a produsului, de la cercetarea pieţei – identificarea nevoilor – trecând prin proiectare, producţie, vânzări, servicii post-vânzare, ajungând din nou la cercetare. Din spirala calităţii rezultă următoarele concluzii : obţinerea unui nivel înalt al calităţii produselor şi serviciilor este rezultatul valorificării cunoştinţelor din mai multe domenii de activitate; creşte rolul cercetării pieţei, al preferinţelor clienţilor în conceperea şi proiectarea produselor, astfel încât acestea să fie vandabile; asigurarea calităţii este un proces dinamic. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Spirala Calitatii Profesor: Vieru Eleonora