CONFLICTE DE COMUNICARE (2ore) 5.1. Conflictul – dimensiune esenţială a comunicării 5.1.1. Conflictul – caracterizare generală Situaţii conflictuale, conflicte majore sau minore, crize totale – toate acestea fac parte din realitatea în care trăim şi inevitabil ne afectează.Suferim din cauza lor, ne dor, ne macină. Încercăm să facem faţă, să le găsimrezolvarea dincolo de o atitudine de negare sau de ignorare a acestora, care, mai întotdeauna, le adânceşte. Termenul conflict provine din latinescul conflictus, desemnând „lovirea împreună cu forţă” şi implicând prin aceasta „dezacorduri şi fricţiuni între membrii grupului, interacţiune în vorbire, emoţii şi afectivitate”. [Pânişoară, p.39] Aşa cum comunicarea este un proces cu care ne confruntăm în fiecare zi şi conflictul este o dimensiune esenţială a comunicării sau altfel spus "conflictul" este un "ingredient" cotidian al experienţei noastre de viaţă. „Conflictul este o formă de opoziţie centrată pe adversar, bazată pe incompatibilitatea scopurilor, intenţiilor şi valorilor părţilor oponenete” [I. Grunjină, p.122]
Comentariul tau va fi primul
Curs: Arta Comunicarii si Etica Profesionala Tema 5 Profesor: Vicol Liliana