Arta comunicarii si etica profesionala (Tema 1-8) - Vicol Liliana

CURSUniversitate ASEM Caiet Arta Comunicarii si Etica Profesionala

preview iconExtras din document

TEMA I. Iniţiere în studiul comunicării 1. 1. Obiectul şi conceptul de comunicare 1.1.1. Definirea conceptului de comunicare, limbă, limbaj, vorbire 1.1.2.Din istoria comunicării 1.2. Nivelurile comunicării umane 1.3. Tipuri de comunicare 1.4. Genurile şi speciile comunicării 1.5. Structura procesului de comunicare 1.6. Bariere ale comunicării (interpersonale şi de grup) TEMA II. Cultura comunicări – condiţie indispensabilă de integrare în mediul social 2.1. Noţiuni generale de cultură a comunicării 2.2. Norme de limbă în comunicarea verbală 2.2.1. Limbaje ale comunicării verbale 2.2.2. Norme şi erori de ordin ortoepic (accentul şi dicţia) 2.2.3. Norme şi erori de ordin lexical 2.2.4. Norme şi inadvertenţe de ordin morfologic 2.2.6. Norme şi greşeli de ordin sintactic şi stilistic 2.3. Rolul şi importanţa terminologiei în constituirea şi statornicirea limbajelor de specialitate 2.3.1. Modalităţi de formare a termenilor 2.3.2. Mecanismul de definire a termenilor 2.3.3. Utilizarea adecvată a termenilor economici TEMA III. Limbajul nonverbal – artă subtilă a comunicării şi a succesului personal 3.1. Forţa comunicării nonverbale în relaţiile umane 3.1.1. Definirea şi rolul limbajului nonverbal 3.1.2. Paralimbajul şi metacomunicarea 3.2. Limbajul corporal 3.2.1. Interpretarea şi rolul limbajului corpului 3.3. Ipostaze ale comunicării nonverbale în relaţii oficiale 3.3.1. Limbajul corpului în discuţii şi negocieri 3.3.2. Limbajul corpului la discursuri şi prelegeri 3.3.3. Limbajul corpului la interviuri de angajare 3.4. Proxemica în comunicare 3.4.1. Zone interpersonale 3.4.2. Plasamentul la masa negocierilor 3.4. Limbajul vestimentar: între bunul gust şi veleitate TEMA IV. ASPECTE PSIHOLOGICE ALE COMUNICĂRII 4.1. Elemente de analiză tranzacţională 4.1.1.Noţiune de analiză tranzacţională 4.1.2. Stările de spirit în tranzacţiile de comunicare 4.1.3. Analiza structurală a stărilor de spirit: Părinte (P), Adult(A), Copil (C); 4.1.3. Analiza funcţională a stărilor de spirit. 4.1.4. Manifestările stărilor de spirit în vederea soluţionării problemelor de comunicare: atitudini şi exprimări frecvente 4.1.5. Aplicabilitatea tranzacţiilor comunicative în soluţionarea problemelor de comunicare 4.1.6. Rolul individului în relaţiile cu mediul social: noţiunea de “rol” şi semnificaţia acesteia. „Învingătorii” şi ”învinşii” din perspectiva stărilor de spirit 4.2. Practica analizei tranzacţionale în procesul de ascultare. Patru pozitii de viaţă fundamentale. 4.5.1 . Ascultarea – noţiuni generale: definire, tipurile şi finalităţile ascultări 4.5.2. Cauzele ascultării insuficiente 4.5.3. Reguli simple de persuasiune bazate pe ascultarea eficientă 4. 3. Practica analizei tranzacţionale în procesul de punere a întrebărilor şi de formulare a răspunsurilor corecte în comunicarea orală 4.3.1. Tipurile de întrebări şi contextul utilizării lor 4.3.2. Formularea răspunsurilor la întrebări TEMA V. CONFLICTE DE COMUNICARE ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Arta comunicarii si etica profesionala (Tema 1-8) Profesor: Vicol Liliana