Canalele si formulele distributiei - Varticovschi Inga

CURSUniversitate Colegiul Financiar Bancar din Chisinau Caiet Bazele Marketingului

preview iconExtras din document

Canalele si formulele distributiei Analiza canalelor de distributie Analiza formulelor de distributie Pentru L. Stern si A.E. El Ansary , canalul este ansamblul institutiilor care are responsabilitatea de a asigura disponibilitatea bunurilor si serviciilor la nivelul consumatorului". Dar, dupa cum observa M. Filser , A« lucrarile americane asupra distributiei disting, pe linga analiza canalului (channel), analiza interfetei canal-consumator (retail). Aceasta functie asigurata prin intermediul institutiilor comerciale cu amanuntul, are o importanta caracteristica: ea se realizeaza in punctele de vinzare care pot fi clasificate in functie de metoda de vinzare la care se recurge: sucursala, mare magazin, supermagazin Noi m defini o formula de distribuire ca un ansamblu de caracteristici fizice si operationale ale unui punct de vinzare cu amanuntul, silind un anumit tip de magazin A». Distinctia dintre canal si formula de distribuire este usor de realizat: canalul este succesiunea intermediarilor comerciali care dirijeaza produsul de la producator la consumator, in timp ce formula este structura distributiei care se situeaza la punctul final al acestei dirijari. Conceptele de circuit si canal de distributie fac obiect de confuzie, atit in literatura cit si in cabularul curent. Noi consideram ca un circuit de distribuire al unei categorii de produse este constituit din ansamblul canalelor utilizate pentru a distribui aceste produse. Circuitul de distribuire al unei jucarii, de exemplu, va cuprinde ansamblul canalelor (vinzare directa, centrala de cumparare-hiper-magazine, angrosistii-vinzatorii cu amanuntul) de distributie a jucariei. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Canalele si formulele distributiei Profesor: Varticovschi Inga