Marketing farmaceutic - USMF

CURSCaiet Marketing Farmaceutic Profesor Dogotari L.

preview iconExtras din document

Capitolul I. NOŢIUNI GENERALE DE MARKETING FARMACEUTIC 1.1. Conceptul de marketing. Definiţii 1.2. Etape în evoluţia practicii şi teoriei marketingului 1.3. Organisme internaţionale în domeniul marketingului 1.4. Principii şi concepte ale marketingului farmaceutic 1.5. Funcţiile de bază ale marketingului farmaceutic 1.6. Etica şi deontologia în practica marketingului farmaceutic Capitolul II. CARACTERISTICA GENERALĂ A PIEŢEI FARMACEUTICE 2.1. Piaţa farmaceutică ca obiect al marketingului 2.2. Piaţa produsului şi piaţa întreprinderii 2.3. Segmentarea pieţei farmaceutice Capitolul III. MEDIUL DE MARKETING AL ÎNTREPRINDERII FARMACEUTICE 3.1. Mediul firmei farmaceutice. Componentele principale 3.2. Mediul extern al firmei 3.3. Strategii de marketing a întreprinderii farmaceutice și importanţa lor 3.4. Noţiune de marketing mix. Componentele mixului de marketing. Capitolul IV. POLITICA PRODUSULUI ÎN MIXUL DE MARKETING 4.1. Direcţiile principale ale politicii produsului întreprinderii farmaceutice 4.2. Conceptul de produs în marketingul farmaceutic 4.3. Mixul produsului. Gama de produse şi dimensiunile sale 4.4. Nomenclatorul de Stat al Medicamente în practica medicală şi farmaceutică 4.5. Poziţionarea produsului. Diferențierea. 4.6. Medicamente esenţiale. Medicamente generice. Medicamente OTC. 4.7. Marca. Identitatea mărcii. 4.8. Ciclul de viaţă al produsului. Activităţi prioritare la etapele ciclului de viaţă al produsului. 4.9. Înnoirea produselor şi lansarea lor pe piaţă 4.10. Strategii în politica de produs Capitolul V. POLITICA PREŢULUI ÎN MIXUL DE MARKETING 5.1. Formarea preţurilor pentru medicamente – element al mixului de marketing 5.2. Preţul şi elasticitatea cererii 5.3. Strategii de preţ 5.4. Practici de formare a preţurilor pentru medicamente Capitolul VI. POLITICA DISTRIBUŢIEI ÎN MIXUL DE MARKETING 6.1. Organizarea canalelor de distribuţie 6.2. Tipurile canalelor de distribuţie 6.3. Controlul canalului de distribuţie 6.4. Funcţiile canalelor de distribuţie Capitolul VII. POLITICA PROMOŢIONALĂ ÎN MIXUL DE MARKETING 7.1. Noțiune de politică promoţională 7.2. Elementele politicii promoţionale 7.3. Clasificarea publicităţii medicamentelor 7.4. Stilul firmei şi rolul acestuia în politica promoţională 7.5. Organizarea şi participarea la expoziţii specializate 7.6. Principiile „merchandising-ului” în întreprinderile farmaceutice 7.7. Rolul farmacistului în promovarea medicamentelor Capitolul VIII. CERCETAREA DE MARKETING 8.1. Conţinutul şi aria cercetărilor de marketing 8.2. Clasificarea cercetărilor de marketing 8.3. Programul cercetărilor de marketing 8.4. Tehnici ale cercetării de marketing 8.5. Cercetarea dimensiunilor pieţei Capitolul IX. PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR DE MARKETING ÎN CADRUL ÎNTREPRINDERILOR FARMACEUTICE Capitolul X. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE MARKETING ÎN CADRUL ÎNTREPRINDERILOR FARMACEUTICE

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Marketing farmaceutic Universitate: USMF