Planificarea calităţii - Turcanu Gheorghe

CURSUniversitate ASEM Caiet Managementul Calitatii

preview iconExtras din document

Funcţia de planificare a calităţii constă din ansamblul proceselor prin intermediul cărora se determină principalele obiective ale firmei în domeniul calităţii, precum şi resursele şi mijloacele necesare realizării lor. Standardul ISO 9000:2005 dă o definiţie puţin diferită, ţinând seama de faptul că sistemul calităţii este considerat cadrul implementării managementului calităţii. Potrivit acestui standard, planificarea calităţii cuprinde activităţile concentrate pe stabilirea obiectivelor calităţii şi care specifică procesele operaţionale necesare şi resursele aferente pentru a îndeplini obiectivele calităţii.. Obiectivele şi acţiunile de întreprins pot fi stabilite la nivel strategic sau operativ, în mod corespunzător vorbim despre planificarea strategică şi operaţională a calităţii. Prin planificarea strategică sunt formulate principiile de bază, orientările generale ale întreprinderii în domeniul calităţii. Acestea se regăsesc în politica sa privind calitatea. Concretizarea acestor principii şi orientări se realizează, la nivel operativ, prin planificarea operaţională. La acest nivel putem face distincţie între planificarea externă şi internă a calităţii. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Planificarea calităţii Profesor: Turcanu Gheorghe