Marketingul social-politic (manual) - Tocan V

CURSUniversitate ASEM Caiet Marketing

preview iconExtras din document

O definiţie cvasi-oficială a marketingului este cea formulată de Asociaţia Americană de Marketing - cea mai prestigioasă organizaţie internaţională a specialiştilor în marketing - în anul 1988: Marketingul reprezintă procesul planificării şi execuţiei conceptului [de produs - n.n.], stabilirii preţului, promovării şi distribuţiei ideilor, bunurilor şi serviciilor, pentru a crea schimburi care să satisfacă obiective individuale şi organizaţionale. 1.2. Marketingul clasic şi implicarea socială a întreprinderii După apariţia sa, în urmă cu aproximativ un secol, marketingul a cunoscut un amplu proces de dezvoltare, atât în planul practicii, cât şi în cel al teoriei, proces ce poate fi sintetizat în două direcţii principale: a. dezvoltarea extensivă a marketingului, care constă în extinderea ariei de cuprindere a marketingului în noi întreprinderi, în noi spaţii geografice şi în noi domenii de activitate. b. dezvoltarea intensivă a marketingului, care constă în perfecţionarea permanentă a metodelor şi tehnicilor de marketing utilizate în întreprinderile în care acesta era prezent, în formularea unor concepte moderne privind rolul marketingului în economie şi în societate. În sfera activităţilor cu conotaţii social-politice, aceste procese evolutive pot fi schematizate în felul prezentat în figura nr. 1.1.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Marketingul social-politic (manual) Profesor: Tocan V