Aplicabilitatea procesului de management al calităţii reiese din funcţiile acestuia – ansamblu de activităţi pe care trebuie să le îndeplinească. Termenul de funcţie provine din latinesc „functio” – execuţie, îndeplinire şi reprezintă un şir de activităţi interdependente şi intercorelate cu caracter individual prin intermediul cărora se atinge scopul prestabilit. Aşa cum a rezultat din definirea managementului calităţii, în literatura de specialitate sunt exprimate puncte de vedere diferite, în ceea ce priveşte funcţiile acestuia. Luând în considerare conceptul de "trilogie a calităţii", definit de Juran, rezultă trei funcţii principale ale managementului calităţii: planificarea, ţinerea sub control şi îmbunătăţirea calităţii. In opinia sa, procesele de planificare au ca scop principal dezvoltarea de produse şi procese care să fie conforme cerinţelor clienţilor. Ţinerea sub control a calităţii înseamnă asigurarea unui interval cât mai mic de variaţie a nivelului acesteia, fâţă de cel prescris. Se compară, în acest scop, valorile determinate ale caracteristicilor de calitate cu specificaţiile (standardele), stabilindu-se măsurile corective necesare pe întregul flux de fabricaţie a produsului.
Comentariul tau va fi primul
10:28Curs: Tema 3. Funcţiile managementului calităţii Profesor: Timbaliuc Natalia