1. Operaţiuni şi servicii bancare: actualitate şi perspectivă 2. Formarea relaţiilor Bancă-Client 3. Etica bancară Totalitatea operaţiunilor pe care le efectuează banca în folosul clienţilor pot fi clasificate în 3 categorii având la bază funcţiile principale ale băncii: • Serviciile de finanţare a necesităţilor de resurse ale clienţilor – operaţiuni de creditare; • Serviciile de acumulare a resurselor prin acordarea clienţilor a posibilităţilor de economisire a excedentelor de lichidităţi – operaţiuni de depozitare; • Serviciile de transfer de fonduri în interesul clienţilor sau interes propriu. Actualmente operaţiunile bancare au obţinut o vastă diversificare datorită dezvoltării pieţei financiare şi sub influenţa mai multor cauze: • Informatizarea pieţei financiare care permite băncii să acorde clientului diferite servicii necesare acestuia care sunt mai convenabile în funcţie de costul şi perioada de efectuare; • Creşterea încrederii clienţilor în bancă care are la bază garanţiile acordate prin legislaţie de către organele de supraveghere bancară care conferă clienţilor anumite drepturi şi impune băncii anumite obligaţii faţă de clienţi; • Internaţionalizarea pieţei financiare care face ca clienţii să ceară de la bancă efectuarea diferitor servicii de transfer pe plan internaţional sau servicii de garantare a plăţilor, de gestiune a patrimoniului; • Are loc interconexiunea dintre piaţa bancară şi cea bursieră care a condus la apariţia diferitor servicii noi prestate de către bancă clienţilor. ...
Comentariul tau va fi primul
01:03Curs: Relaţiile Bancă-Client. Esenţa operaţiunilor bancare. Obiect: Tehnologiile Operatiunilor Bancare