Limbajul- miracol pentru unii, banalitatea pentru altii, fascinatie fata de bogatia sensurilor si supletea interpretarilor pentru filosofi, dorinta de precizie, claritate, rigurozitate pentru oamenii de stiinta-este un instrument intrisec legat de sfera interventiilor educative. Fie ca este vorba despre limbajul comun sau de cel elaborat din ratiuni logico-epi- stemice, putem sa-l definim ca fiind o „activitate de comunicare interumana, care se realizeaza prin intermediul limbii si al tuturor resurselor ei” (Cretu, 2004,p.109). Limba este un sistem complex (ansamblul semnelor si simbolurilor) cu rol de comunicare, dispunand de mai multe sisteme componente-lexicul, sintaxa, semantica. Comunicarea presupune transmiterea unor mesaje (informatii, idei, emotii)de la un emitator la un receptor, printr-un canal de comunicare. Mesajul este o semificatie care este codificata de emitator si recodificata de receptor. Decodificarea este influentata de contextul actului de comunicare (mai ales atunci cand este vorba despre cea orala si nonverbala). Limbajul fiecarei persoane poarta amprenta personalitatii sale. Exprima nivelul general al dezvoltarii psihice, cultura dobandita, intentiile si dorintele din momentul respectiv, aspiratiile privind calitatea comunicarii, particularitatile de pronuntie, viteza, ritm, timbrul vocii. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Comunicarea si limbajul Obiect: Stiinte ale Comunicarii