Comunicarea didactică Motto: Învăţătorul trebuie să ştie că „ nu tot ce spune se aude, nu tot ce se aude se înţelege şi ceea ce nu se înţelege nu depinde numai de el” (L. Şoitu) Ce este comunicarea didactică? Definiţie: Comunicarea didactică este o formă de interacţiune profesor – elev, prin care profesorul transmite mesajul său didactic, folosind procesul de predare – învăţare – evaluare, în scopul realizarii obiectivelor – cadru şi a obiectivelor de referinţă din programele şcolare. Caracteristicile Comunicării didactice, care o deosebesc de alte forme ale comunicarii interumane: se desfaşoară între doi sau mai mulţi agenţi: profesor şi elevi, avînd ca scop comun instruirea acestora, folosind comunicarea verbală, scrisă, nonverbală, paraverbală şi vizuală, dar mai ales forma combinată; mesajul didactic este conceput, selecţionat, organizat şi structurat logic de către profesor, pe baza unor obiective didactice precise, prevăzute în programele şcolare; stilul didactic al comunicării este determinat de concepţia didactică a profesorului şi de structura lui psihică; mesajul didactic are o dimensiune explicativ – demonstrativă şi este transmis elevilor folosind strategii didactice adecvate dezvoltării intelectuale a acestora şi nivelului de cunoştinţe pentru a fi înţeles de elevi; comunicarea se reglează şi autoreglează cu ajutorul unor retroacţiuni (feed-back ) evitînd blocajele care pot apărea pe parcurs.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Comunicarea didactică Obiect: Stiinte ale Comunicarii