Planificarea calităţii Organizarea activităţilor referitoare la calitate Coordonarea activităţilor referitoare la calitate Antrenarea personalului pentru realizarea obiectivelor referitoare la calitate Ţinerea sub control a calităţii Asigurarea calităţii Îmbunătăţirea calităţii Planificarea calităţii Funcţia de planificare a calităţii constă din ansamblul proceselor prin intermediul cărora se determină principalele obiective ale firmei în domeniul calităţii, precum şi resursele şi mijloacele necesare realizării lor. Standardul ISO 9000:2005 dă o definiţie puţin diferită, ţinând seama de faptul că sistemul calităţii este considerat cadrul implementării managementului calităţii. Potrivit acestui standard, planificarea calităţii cuprinde activităţile concentrate pe stabilirea obiectivelor calităţii şi care specifică procesele operaţionale necesare şi resursele aferente pentru a îndeplini obiectivele calităţii.. Obiectivele şi acţiunile de întreprins pot fi stabilite la nivel strategic sau operativ, în mod corespunzător vorbim despre planificarea strategică şi operaţională a calităţii. Prin planificarea strategică sunt formulate principiile de bază, orientările generale ale întreprinderii în domeniul calităţii. Acestea se regăsesc în politica sa privind calitatea. Concretizarea acestor principii şi orientări se realizează, la nivel operativ, prin planificarea operaţională. La acest nivel putem face distincţie între planificarea externă şi internă a calităţii. Planificarea externă a calităţii are ca scop identificarea clienţilor şi stabilirea cerinţelor acestora, pe baza studiilor de piaţă. Prin planificarea internă a calităţii se urmăreşte transpunerea doleanţelor clienţilor în caracteristici ale produsului şi dezvoltarea proceselor care să facă posibilă realizarea acestor caracteristici. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Funcțiile managementului calității Obiect: Sisteme de Planificare in Afaceri