1. Conceptul şi sfera managementului resurselor umane în bănci 2. Managementul personalului bancar: conţinut şi obiective 3. Organizarea personalului 4. Planificarea personalului 5. Dezvoltarea profesională a personalului. Integrarea profesională în strategia băncii 6. Stimularea şi motivarea personalului 1. Conceptul şi sfera managementului resurselor umane în bănci Importanţa factorului uman, a resurselor umane pentru bănci este primordială, calitatea şi pregătirea personalului condiţionând evoluţia băncii pe piaţă, capacitatea concurenţială şi adaptativă a acesteia. În perspectiva universalizării produselor şi serviciilor bancare, a operaţiilor băncii, prin dezvoltarea structurilor informatice şi de comunicaţie, managementul resurselor umane devine elementul prioritar al strategiei de dezvoltare a unei bănci moderne. Resursa umană poate fi definită ca ansamblul de disponibilităţi, capabilităţi şi dezirabilităţi caracteristice personalului dintr-o bancă, precum şi reţeaua de potenţialităţi generată de aceste caracteristici în realizarea obiectivelor băncii. În acest sens, managementul resurselor umane se circumscrie strategiei socio-umane a băncii, vizând integrarea aspectelor sociale ale acesteia în perspectiva realizării obiectivelor prin motivarea şi obţinerea adeziunii personalului şi prin adaptarea şi formarea angajaţilor în funcţie de nevoile băncii. Managementul resurselor umane în cadrul băncii are ca o componentă centrală managementul personalului.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Managementul personalului Profesor: Secrieru Angela