Asigurarea, certificarea, omologarea si garantarea calitatii. Legislatia si standardizarea privind marfurile. - Schileru Ion

CURSUniversitate ASE Bucuresti Caiet Merceologie

preview iconExtras din document

ASIGURAREA, CERTIFICAREA, OMOLOGAREA ŞI GARANTAREA CALITĂŢII Asigurarea calităţii. Atestarea calităţii, Omologarea calităţii, Garantarea calităţii. LEGISLAŢIA ŞI STANDARDIZAREA PRIVIND MĂRFURILE Reglementări, Tipologie, Factori implicaţi, Standardizare Evoluţia modalităţilor de asigurare a calităţii produselor şi serviciilor În paralel cu schimbările tehnologice şi socio-culturale rapide, care au avut loc mai ales de la începutul secolului nostru, au evoluat şi modalităţile de asigurare a calităţii produselor şi serviciilor. Analizând această evoluţie, putem pune în evidenţă mai multe etape, cu caracteristici specifice. În literatura de specialitate există opinii diferite privind numărul şi caracteristicile acestor etape. Relativ frecvent se consideră că trei ar fi etapele mai importante denumite: controlul calităţii, asigurarea calităţii şi calitate totală. În opinia noastră, pot fi delimitate patru etape în evoluţia modalităţilor de asigurare a calităţii: • asigurarea calităţii prin control; • asigurarea calităţii prin metode statistice; • asigurarea calităţii prin motivarea personalului • concepte integratoare de asigurare a calităţii. Asigurarea calităţii prin control Asigurarea calităţii prin control reprezintă etapa care acoperă prima jumătate a secolului nostru. În această perioadă au dominat teoriile lui Taylor privind organizarea ştiinţifică a muncii. Aceste teorii s-au regăsit atât în principiile de management, cât şi în organizarea activităţilor din întreprindere, concretizându¬-se în: descompunerea procesului de realizare a produsului în operaţii elementare, limitarea responsabilităţilor specializarea unităţilor funcţionale. A rezultat, astfel, separarea celor care iau decizii într-o întreprindere, de cei care le execută şi cei care controlează îndeplinirea lor. Calitatea era asigurată, în principal, prin controlul final al componentelor, respectiv al produselor, urmărindu-se identificarea şi separarea celor neco¬respunzătoare. Atenţia era concentrată asupra produsului şi mai puţin asupra procesului, urmărindu-se verificarea "post-proces" a conformităţii cu specificaţiile. Prin asigurarea calităţii se înţelegea, deci, respectarea acestor specificaţii. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Asigurarea, certificarea, omologarea si garantarea calitatii. Legislatia si standardizarea privind marfurile. Profesor: Schileru Ion