Raspuns subiecte examen Tehnici Promoținale - Savciuc Oxana

CURSUniversitate ASEM Caiet Tehnici Promotionale

preview iconExtras din document

1. Obiectivele şi conţinutul comunicaţiilor de marketing Comunicaţiile de marketing au devenit un factor esenţial în asigurarea succesului întreprinderii şi presupun transmiterea unor mesaje către segmentele - ţintă ale auditoriului cu scopul de a atrage consumatorii şi ai determina să cumpere şi să consume. Întreprinderile îşi promovează continuu activităţile către consumatori şi clienţi, orientîndu-se spre realizarea următoarelor obiective: A informa A convinge A impune spre actiune Promovarea îndeplineşte o serie de funcţii economico-sociale: furnizarea de informaţii atît cumpărătorului, cît şi vînzătorului. neutralizarea informaţiilor defavorabile ce se răspîndesc mai ales prin zvonistică. stimularea cererii este scopul direct şi imediat. atenuarea fluctuaţiilor cererii mai ales în cazul produselor sezoniere. diferenţierea produselor, mai ales a mărcilor. fidelizarea consumatorilor. lupta cu concurenţa. influenţarea persoanelor cu putere de decizie la nivel guvernamental /lobby/. influenţarea comportamentului public. formarea unei imagini. justificarea preţurilor bunurilor şi serviciilor. crearea cererii la noile produse şi servicii. Obiectivele şi funcţiile promovării se pot realiza cu ajutorul reclamei, relaţiilor publice, stimulării vînzărilor, marketingului direct, tîrgurilor şi expoziţiilor, etc. 2. Factorii şi condiţiile de influenţă a eficienţei comunicaţiilor de marketing În lista factorilor-cheie de influenţă a eficienţei comunicaţiilor de marketing, putem evidenţia:  Obiectivele comunicaţiilor. Emiţătorul trebuie să cunoască cu exactitate care sunt segmentele ţintă ale auditoriului pe care urmează să le informeze şi care este reacţia dorită la mesaj. În lista grupurilor importante pentru comunicaţiile de marketing pot fi incluşi consumatorii şi întreprinderile de comerţ, de rînd cu angajaţii, acţionarii, structuri guvernamentale, etc. cărora li se încearcă a crea o imagine favorabilă faţă de rezultatele activităţii întreprinderii.  Elaborarea mesajului. Este necesar de a lua în calcul experienţele din trecut ale consumatorilor şi particularităţile înţelegerii mesajului de către auditoriile ţintă. Dacă mesajul nu va fi perceput, comunicarea nu se va realiza.  Planificarea canalelor de difuzare a mesajului. Emiţătorul trebuie să transmită mesajul prin canale, care în mod eficient îl transmit spre destinatari. Pentru a-şi atinge scopul, mesajul promoţional

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Raspuns subiecte examen Tehnici Promoținale Profesor: Savciuc Oxana