Tema 2 : Tipologia previziunilor de marketing Componentă esenţială a procesului de management, previziunea reprezintă ansamblul proceselor prin care se stabilesc obiectivele pe diversetrepte organizatorice-de la agent economic până la nivel macroeconomic-, se formulează modalităţile de acţiune în scopul îndeplinirii acestora, sestabilesc responsabilităţi, termene de atingere a obiectivelor intermediare şi se fundamentează necesarul de resurse.Previziunile de marketing reprezintă estimări ale nivelurilor variabilelor de marketing în perioadele viitoare altfel spus previziunile demarketing sunt încercări de prevedere a viitorului variabilelor de marketing, pe baza e!aminării trecutului acestora " .Calitatea deciziilor de marketing, reflectată în ultimă instanţă de eficienţa utilizării resurselor #umane, materiale şi financiare-, depinde înmare măsură de calitatea previziunilor, de fundamentarea ştiinţifică a acestora. Comple!e şi dinamice prin natura domeniului la care se referă, previziunile de marketing sunt influenţate într-o măsură tot mai mare de con$unctura economică contemporană, care accentuează trăsăturilerespective. %egionalizarea şi globalizarea economiei mondiale ridică noi probleme în faţa previziunilor de marketing, caracteristicile datelor deistoric şi factorii de influenţă modificându-se continuu.&n elaborarea unor previziuni de marketing sunt parcurse trei etape'".determinarea variabilei factoriale care afectează nivelul celei care urmează a fi previzionată (rezultativă)*.deciderea asupra metodei de previziune ce va fi utilizată+.alegerea modelului specific de previziune în cadrul metodei respective.
Comentariul tau va fi primul
13:34Curs: Preveziuni de mk Profesor: Savciuc Oxana