1. Notiunea de marketing 2. Evolutia marketingului 3. Concepte primare 4. Concepte fundamentale Inca de la inceput trebuie sa stim ca exista mai multe definitii date marketing-ului in functie de conceptia fiecarui autor in parte, iar de obicei cea mai buna definitie se orienteaza asupra nevoilor clientului si a modului de satisfacere a acestora. In continuare, ne vom opri asupra definitiilor date de cei mai cunoscuti autori in domeniu. Marketingul este un proces social prin care indivizii si grupurile de indivizi obtin ceea ce au nevoie sau doresc, prin crearea si schimbul de produse si valori - Kotler. Marketingul este managementul proceselor care identifica, anticipeaza si satisfac in mod profitabil cerintele clientilor - The Chartered Institute of Marketing. Observam din aceasta definitie ca in marketing nu ne intereseaza doar identificarea nevoilor clientilor, ci si satisfacerea acestora pe termen scurt, iar pe de alta parte, anticiparea acestora pe termen lung. O definitie foarte concisa si realista a marketingului este cea data de Adcock: Produsul potrivit, la locul potrivit, la timpul potrivit si la un pret potrivit. Marketingul reprezinta, pe de alta parte, managementul resurselor unei organizatii astfel incat aceasta sa faca fata schimbarii nevoilor clientilor de care acea organizatie depinde. Putem spune ca aceasta definitie este cea mai apropiata de zilele noastre. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Concepte in marketing - concepte primare si fundamentale Profesor: Salter Alexandru