Comert - Raischi N

CURSUniversitate ASEM Caiet Economia Intreprinderii de Comert

preview iconExtras din document

CAPITOLUL II – ANALIZA ACTIVITĂŢII DE PRODUCŢIE ŞI COMERCIALIZARE 2.1. Analiza cifrei de afaceri 2.2. Analiza marjei comerciale şi a valorii adăugate în activitatea de comerţ 2.1. Analiza cifrei de afaceri a) DEFINIŢIE : Cifra de afaceri reprezintă totalitatea veniturilor obţinute din activităţi comerciale curente. Ea permite determinarea poziţiei pe piaţă a unei societăţi, oferă informaţii despre dinamica activităţii, şansele de extindere a afacerii sau importanţa întreprinderii în cadrul sectorului. b) INDICATORI OPERATIONALI : Cifra de afaceri netă ( ) – reprezintă, conform legislaţiei, un indicator al contului de profit şi pierdere, format din totalitatea veniturilor obţinute din vânzarea de bunuri, lucrări şi servicii aflate în categoria activităţilor curente ale unei întreprinderi, inclusiv subvenţiile pentru exploatare aferente ( ), după scăderea reducerilor comerciale ( ), fără a lua in calcul taxa pe valoarea adăugată. Cifra de afaceri medie ( ) – reprezintă venitul pe unitate de produs sau tip de prestaţie (preţul mediu de vânzare): unde: Qvi = volumul fizic al vânzărilor. Cifra de afaceri marginală ( ) - este definită ca variaţia veniturilor din vânzare generată de comercializarea unei unităţi suplimentare de produs sau serviciu:

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Comert Profesor: Raischi N